Ens reunim amb la consellera d’Educació, Anna Simó

Ahir una delegació de CCOO de Catalunya i una delegació del Departament d’Educació va reunir-se a la seu del sindicat. A la reunió, hi van assistir per part de CCOO, entre d’altres, Teresa Esperabé, secretària general de la Federació d’Educació de Catalunya; Manuel Fages, responsable de Polítiques Públiques, i Ricard Bellera secretari de Treball i Economia, i per part del Departament, la consellera d’Educació, Anna Simó; la secretària general, Patrícia Gomà; la directora general de professorat, Dolors Collell, i la directora general de Serveis, Blanca de Gispert.

CCOO vam aprofitar la reunió amb la consellera Anna Simó per situar la necessitat del diàleg i la negociació en tots els àmbits, des de la concertació a les meses sectorials dels diferents col·lectius, per tal d’encarar els principals reptes de l’educació a Catalunya en els pròxims anys.

En aquest mateix sentit, des del sindicat vam transmetre a la consellera la necessitat d’arribar a grans consensos i acords en matèria de polítiques educatives, com la implementació amb garanties de l’educació inclusiva, la lluita contra la segregació escolar, la coeducació real a les aules i l’ús de la llengua catalana als centres educatius.  En relació amb els diferents sectors educatius vam plantejar a la delegació del Departament d’Educació, entre altres moltes qüestions, que:

• Cal revertir d’una vegada les retallades entre el personal docent no universitari (estadis, reducció lectiva majors de 55 anys, etc.).
  • Cal internalitzar el personal de vetlladores del lleure i reconèixer tota l’activitat educativa que es fa des del lleure educatiu en general.
  • És important homologar definitivament les condicions laborals del personal docent de la concertada.
  • És necessita establir una taula sectorial del 0-3.

Des del sindicat, també vam posar sobre la taula que cal una aposta decidida per a l’FP, alhora que s’ha de donar compliment als acords arribats des de la concertació en aquest àmbit, i actualitzar l’Acord d’FP de 1999, per tal d’avançar en la solució de gran part dels problemes de qualificació, equitat i inserció laboral que tenim a Catalunya.

Finalment, vam assenyalar que totes aquestes propostes de millora de l’educació només són possibles si hi ha una millora decidida del finançament, que arribi al 6 % del PIB de Catalunya, tal i com reclama la ILP impulsada des de CCOO, una iniciativa que ja compta amb l’adhesió de més de 50 entitats i associacions educatives i socials. Sobre aquest aspecte, vam demanar el suport a la ILP en el seu tràmit parlamentari.

En un intercanvi proper, la consellera Anna Simó i la resta de delegació del departament van recollir les propostes del sindicat. Des de CCOO, desitgem i esperem que, a partir de setembre, es vagin concretant avenços en aquestes matèries. Tal com vam dir a la consellera: en la millora de les condicions laborals i educatives ens hi trobarem.