Ens concentrem davant la FEDAIA com a resposta a la proposta salarial del Conveni d’Acció Social amb infants, joves, famílies i persones en situació de risc

FEDAIA és una federació de 102 entitats (entre Associacions, Cooperatives socials i Fundacions) del tercer sector que treballen arreu del territori català amb infància, adolescència, joventut i famílies vulnerables i és membre de la Patronal “La Confederació”.

Doncs, tot i que gran part de les entitats membres són sense ànim de lucre, la posició del seu representant a la mesa de negociació del conveni fa pensar que l’únic i principal objectiu és el lucre a partir dels diners públics que reben per gestionar recursos socials externalitzats, com per exemple el Centres de Menors de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA), que suposen més del 95% d’aquest àmbit d’intervenció.

Per això, considerem que la posició de la FEDAIA en la negociació del conveni d’acció social està marcant a la Patronal les decisions de bloqueig que han adoptat fins ara a la taula de negociació.

Hi ha entitats que han vist augmentat el seu pressupost anual prop d’un 3% arran del Decret Llei 39/2020, i per contrapartida no han fet cap millora salarial ni social cap al personal treballador. Al parlar de percentatges, dóna la sensació que les quantitats no són molt elevades, però quan això ho traslladem a euros, la cosa canvia. A tall d’exemple, tenim constància que alguna entitat ha vist incrementar els seus ingressos com a conseqüència directa de la publicació del Decret Llei 39/2020 en 440.000  a l’any (és a dir, uns 880.000 pel bienni 2020-2021). D’aquest 880.000 obtinguts per l’increment de les tarifes només s’han destinat menys de 170.000 a millores salarials del personal treballador: On han anat els 700.000 restants I, això passa en una entitat que ha fet pujada salarial, què passa amb les entitats  que no han fet cap pujada o han fet una pujada inferior?

Per a CCOO i UGT, després de més de tres anys de bloqueig del conveni, aquesta actitud de les patronals és provocadora i inadmissible, lluny de ser útil per l’activitat del sector, ja que  s’està produint una fugida de professionals al sector públic o a altres sectors que ofereixen millors condicions de treball.

Convocatòria: Concentració per reclamar un conveni d’acció social i condicions salarials dignes.

Lloc: FEDAIACarrer Caballero, 79, Barcelona

Dia:  23 de febrer