Empitjora el brot de COVID del centre penitenciari de Brians 2

CCOO tornem a denunciar públicament com la irresponsabilitat de l’Administració, amb una relaxació gairebé total de les mesures preventives per part de la Secretaria de Mesures Penals, Rehabilitació i Atenció a la Víctima (SMPRAV), ha contribuït al major contagi en l’àmbit penitenciari des de l’inici de la pandèmia de COVID.

Les pitjors sospites es confirmen amb el nou balanç que deixen les proves PCR realitzades en el centre penitenciari aquest dimarts i dimecres, amb 243 positius entre els interns i 21 entre els diferents professionals que desenvolupen les seves tasques en aquest centre de treball.

CCOO informa que, de les vint unitats de vida del centre, hi ha onze aïllades, 4 confinades, 4 en vida ordinària i una amb règim de vida especial pel fet de tenir pacients psiquiàtrics (salut mental).

CCOO no oblidem com l’Administració penitenciària des de l’inici de la pandèmia va lliurar materials no homologats als interns i internes i al personal, “regatejant” els materials de protecció i la seva renovació, obligant-nos a denunciar-los davant el TSJC i la Inspecció de Treball fins a aconseguir les mesures preventives corresponents.

La lenta i temorosa posada en marxa de mesures i actuacions per part de la SMPRAV ha suposat un retard de 14 dies des del primer positiu confirmat d’un intern en el centre, fins a la realització del garbellat massiu, contribuint, amb gairebé total seguretat, a l’augment de contagis de manera exponencial.

CCOO ja interpel·larem al departament recordant-li que un centre penitenciari forma un tot integrat amb espais comuns on s’han de mantenir en tot cas mesures preventives constants i específiques, i negar el problema (o deixar-lo en mans de la sort) no és una opció.

CCOO sol·licitarem, a l’inici del brot, la realització de proves COVID a tothom i que es lliuressin, com a mínim, màscares FFP2 o de nivell superior a tot el personal del centre, ja que són les més adequades a criteri de la Inspecció de Treball). L’Administració ha anat fent lliurament de material preventiu i prenent mesures segons es confirmaven els positius, confinant o aïllant espais a posteriori, obviant la prevenció.

CCOO hem demanat que s’extremin les mesures de prevenció en tots els centres de Catalunya, lliurant elements de protecció del màxim nivell, informant del seu ús i la seva renovació, minimitzant la presència en el centre dels col·lectius de tractament i d’oficines, entre altres, afavorint el teletreball, cobrint les incidències esdevingudes i incrementant la dotació del personal que hagi de treballar presencialment en tots els espais confinats o aïllats, on ha augmentat la càrrega de treball, així com l’aplicació de les mesures que salvaguardin la salut dels interns i del personal en equilibri dels seus drets, preponderando, en tot cas, la protecció de la salut i la vida.