Els treballadors i treballadores dels sectors públics de jardineria, enllumenat i sanejament públic de Figueres s’han tornat a concentrar davant l’ajuntament

Avui els treballadors i treballadores dels sectors públics de jardineria, enllumenat i sanejament públic de la ciutat de Figueres s’han tornat a concentrar davant l’ajuntament de la ciutat.

En la concentració s’ha explicat l’origen del conflicte, la negativa per part de les empreses afectades i de l’equip de govern de desbloquejar el punt 1 de la negociació de conveni, on es demanen que l’àmbit d’aplicació sigui pels tres sectors.

Els representants dels sindicats CCOO i CO.BAS han explicat que es mantindrà la negociació fins a l’últim minut, tal com demostra els reiterats endarreriments en la convocatòria de vaga, però també amb plantejat les línies vermelles de la negociació, el manteniment de les condicions laborals per tots tres sectors i que no es pugui donar una doble escala salarial, és a dir que dos treballadors que facin la mateixa feina es trobin amb diferents condicions laborals i salaris diferents.

Els sindicats han recriminat a l’administració que davant de la primera baixa en el sector de l’enllumenat, subrogat a FISERSA, s’hagi contractat per ETT, amb una categoria inferior a la persona substituïda i amb l’aplicació d’un conveni inferior al d’aquesta persona.

La concentració ha finalitzat amb el recordatori de què la vaga està convocada pel 24 d’agost a les 21 h, si no hi ha moviments significatius per la part de l’ajuntament i les empreses.