Els responsables sindicals de la Guàrdia Urbana de Balaguer denuncien males condicions laborals

El membres de la Guàrdia Urbana de Balaguer, després de mesos de reunions amb la Corporació Municipal i l’alcalde i de presentar diferents escrits sol·licitant les millores que com a cos necessiten no volen esperar més i per això els responsables de CCOO i el SAP-PL (Sindicat Autònom de Policia), representants dels treballadors i treballadores de la Guàrdia Urbana de Balaguer, denuncien els incompliments reiterats de la Corporació Municipal.

En primer lloc el quadrant de servei, a dia d’avui es comunica el servei que faran la setmana següent a través del correu corporatiu, cada setmana, quan el quadrant hauria d’estar fet i ser públic al tauler per a tot l’any. Això fa que no es pugui conciliar la vida laboral i la familiar.

Segonament la manca de personal. L’any 2012 la Guàrdia Urbana comptava amb 18 efectius que a dia d’avui només són 13, dels quals n’hi ha que estan de baixa laboral i d’altres són positius de COVID-19 o estan confinats, cosa que afecta i fa impossible poder cobrir tots els serveis que demana la ciutadania de Balaguer.

En tercer lloc, la manca de material i les condicions laborals del local de la Guàrdia Urbana. Si bé és cert que ara porten l’arma reglamentària, s’ha de dir que han estat un dels últims cossos que l’han canviada. Tenen dos vehicles de servei, un amb 20 anys d’antiguitat i l’altre que, tot i ser més nou, és del 2006, el fum del qual entra dins de l’habitacle del conductor amb el conseqüent perill d’intoxicació i molèsties.

Després, el local on està ubicada la Guàrdia Urbana, no només no compleix amb cap de les mesures de seguretat i higiene, sinó que només té 12 metres quadrats i 2 metres d’alçada, hi ha 2 ordinadors obsolets, les taquilles dels agents, un sol armari per guardar material divers, l’armer i la zona de manipulació de les armes, i a més té un accés difícil. En aquestes dependències no hi ha ni vestidors, ni bany, ni les emissores, que han d’anar a buscar a la cinquena planta de l’edifici.

Quant als uniformes, no els han canviat totes les peces i, per exemple, les jaquetes que porten tenen ja 10 anys i ja no protegeixen.

Per últim la manca de presència del cap de la Guàrdia Urbana, que perjudica el servei, ja que no se li poden fer les consultes, queixes, dubtes o sol·licituds que dia a dia van sorgint, a més se li suma la mala organització i l’assignació de tasques que no són pròpies de la policia.

Per tot això els agents de la Guàrdia Urbana de Balaguer demanen:

• Disposar d’un quadrant efectiu i publicat amb el servei de tot l’any.
  • La contractació urgent de personal que permeti cobrir el sistema de quadrant.
  • La reposició del vehicles, uniformes nous i complets i les ràdios de comunicació.
  • Disposar d’un local en condicions per poder donar el servei que la ciutadania de Balaguer es mereix i que compleixi totes les normes de seguretat i higiene en el treball.
  • Donar-los accés al padró municipal, o si escau, a algun programa policial que els permeti poder desenvolupar la feina policial amb garantia i seguretat.
  • Per últim, per poder tractar tots aquests temes, incloent-hi la revisió salarial dels agents que també està obsoleta, demanem la creació d’una taula específica de negociació de la Guàrdia Urbana de Balaguer.