• Els sindicats CCOO i UGT continuen amb les reivindicacions de STOP desballestament de Correos, amb una rodada postal a la província de Barcelona, un procés de mobilitzacions que va donar principi el mes d’abril en tot l’Estat, amb les concentracions de delegats/as, on exigeixen a la Direcció de Correos que cessi les polítiques de desballestament de l’Operador Públic i reivindiquen un model de Servei Postal Públic sostenible, eficaç, modern i eficient.
  • CCOO i UGT, venen advertint des de fa mesos del clar canvi de rumb en la companyia pública, la qual cosa a la província de Barcelona es tradueix en retallada d’ocupació en els districtes de la ciutat de Barcelona i en poblacions de la província com Cornellà de *Ll., Terrassa, Granollers, Vic, Castelldefels, Vilanova i la Geltrú, Manresa, Vilafranca del Penedès, tancament de centres (Tiana, Sant Cebrià de Vallalta, Monistrol de Montserrat, La Pobla de Claramunt, Collbató, Sucursal 36 i 46 i Districte 7 de Barcelona ciutat).
  • Les rodades postals tenen lloc per tot el país, durant les dues últimes setmanes del mes de maig, incloent concentracions provincials, sense descartar aturades parcials i convocatòries de vagues generals.

Tant els delegats/as de CCOO i UGT Correos, com la plantilla de la província de Barcelona, s’han concentrat en una rodada postal amb recorregut La Plaça de les Drassanes, continuant per Pg Josep Carner, Pg de Colón i finalitzant en un circuit reivindicatiu en l’Edifici de Correos (plaça Antonio López s/n)., inundant els carrers de vehicles, continuant amb el procés de mobilitzacions en tot l’Estat que ja iniciessin amb les concentracions de delegats/es durant el mes d’abril, per a exigir a la direcció de Correos, amb el seu president Juan Manuel Serrano al capdavant, que cessin les polítiques de desballestament de l’operador públic i han reivindicat un Model Postal Públic sostenible, eficaç, modern i eficient.

El president de Correos, per la seva nefasta gestió i l’erràtic lideratge, està portant a l’empresa a una previsió de pèrdues econòmiques de fins a 634 milions d’euros en 2023, segons informe lliurat a les OOSS el passat 21 de gener, mentre la resta d’operadors europeus han demostrat un creixement econòmic a causa de la situació de la pandèmia i l’auge del comerç digital. A més, està retallant ocupació i empitjorant la seva qualitat (3.000 efectius menys anuals, 36% de temporalitat, i 25% d’ocupació a temps parcial en general, i un 75% en la xarxa d’oficines, així com un 50% en els centres de classificació i tractament postal) i està reduint la xarxa postal pública mitjançant el tancament de centres de treball, oficines i suprimint llocs de repartiment rural minorant així la capacitat vertebradora i cohesionadora de Correos al llarg de tot el territori. En definitiva, Juan Manuel Serrano està portant a Correos en direcció contrària a la construcció de país, i a la reversió de “l’Espanya Buidada” que el Govern té com un dels seus eixos estratègics.

CCOO y UGT han exigit al Govern, en el seu requeriment de participació de l’empresa pública en els fons europeus, que se segueixi la senda de la resta de països de l’entorn europeu que han recolzat sense ambages als seus Operadors Postals, incorporant a Correos a la agenda política del Govern, determinant el seu caràcter de servei essencial per a la ciutadania, tal com s’ha demostrat en plena pandèmia. Igualment han exigit que es consideri el seu caràcter estratègic per a un projecte de transformació i modernització del país.

La primera fase de mobilitzacions que va començar el mes d’abril amb les concentracions de delegats/es, continua amb rodades postals provincials i durarà fins a finals de juny, incloent concentracions provincials i autonòmiques, sense descartar aturades parcials i convocatòries de vagues generals. L’objectiu és donar a conèixer a les diferents institucions, Ajuntaments, Governs regionals, etc., així com a l’opinió pública, quina és la situació de Correos, cap a on volen dirigir a l’operador públic i el model de Servei Públic Postal que defensen CCOO i UGT. Continuaran les mobilitzacions mentre la direcció de Correos no pari la seva agenda de desballestament i fins a convèncer al Govern que ressituï a Correos com a projecte de futur del nostre país. Els sindicats ja estan apuntant a una previsible vaga general.