El Departament d’Educació imposa novament de manera unilateral el calendari d’inici de curs

Des de CCOO volem mostrar el nostre rebuig frontal a com el conseller Gonzàlez-Cambray torna a no respectar cap àmbit consultiu educatiu ni de negociació. Ja va instrumentalitzar l’informe previ del Consell Escolar de Catalunya, anunciant-ne el consens a avançar el curs, prèviament al fet que el ple del consell es pronunciés i el votés. La votació va comptar a més amb 19 Sís, en coincidència amb els representants de l’Administració, 15 Nos i 3 abstencions. Des de CCOO vam votar en contra, i vam emetre un vot particular.

Avui ha anunciat per correu, a les persones treballadores dels centres educatius, el calendari del curs 2023-2024 (inici i fi de curs lectius) i, per tant, menteix quan parla de diàleg obert i participació de tots els agents, més quan detectem que hi ha prevista una roda de premsa per avui mateix, sense un dictamen previ del Consell Escolar de Catalunya (que és preceptiu), ni que s’hagi celebrat la Mesa sectorial del Departament d’Educació, prèviament, perquè està agendada per demà.

A qui vol enganyar aquest conseller? No respecta ni a la comunitat educativa ni a la representació de les persones treballadores! Però a CCOO ens trobarà organitzats colze a colze amb totes les persones dels centres educatius.