El comitè d’empresa d’Oliveras SL convoca aturades parcials de 2 hores en cada torn (matí i tarda) durant diversos dies per denunciar la manca de manteniment i higiene dels autobusos

Les aturades seran dimarts 23, dijous 25, dimarts 30 de novembre i dijous 2 de desembre, amb la intenció de denunciar l’abandonament absolut que pateixen els treballador i treballadores per part de l’empresa Oliveras

El comitè d’empresa d’Oliveras SL ha convocat tots els treballadors a una assemblea informativa per comentar la desídia que demostra l’empresa davant les necessitats diàries que es precisen tant de manteniment i protocols d’higiene, com d’altres aspectes del treball diari.

En aquesta reunió, mitjançant votació, s’ha arribat a l’acord de realitzar aturades com a protesta en els serveis, que afecten tant el torn de matí com el de tarda, l’horari acordat de 7.00 h a 9.00h i de 17.00 h a 19.00 h en totes les línies que gestiona l’empresa (SB1-SB2-SB3-L46-L52-L70-L72-L74-L75-L76-L77-L78-E79-E43-E70). El punt de trobada serà en les instal·lacions d’Oliveras SL.

Els motius que han portat a aquesta actuació són la seguretat de l’usuari i dels mateixos treballadors, pel baix manteniment.

Entre altres:
– Pneumàtics en mal estat que posen en clar perill la integritat física de les persones dins i fora de l’autobús.
– Circular amb rodes sense assegurar correctament cosa que pot crear un escenari dantesc.
– Problemes en els sistemes de frenat i seguretat (recanvis de dubtosa qualitat o avaries elèctriques) que no se solucionen i deixen el conductor en un alt risc de col·lisió.
– Autobusos sense rampes d’accés per a persones amb mobilitat reduïda i altres, que fins i tot tenint-les, no funcionen des de fa mesos. Amb la conseqüència que provoca que els usuaris hagin de quedar-se en les parades esperant que arribi un altre vehicle que pugui atendre les seves necessitats.
– La neteja i desinfecció d’instal·lacions, oficines, lavabos (interns i externs) i, sobretot, assenyalar la dels autobusos, on els milers d’usuaris pugen per efectuar els seus trasllats.
– L’escassa quantitat d’autobusos “operatius” amb els quals compta l’empresa i la falta de reposició en donar de baixa algun vehicle per incendi, accident greu o per reparacions costoses.
– La falta d’atenció per part de l’empresa, que no escolta les innombrables queixes dels seus treballadors, i els deixa desemparats i sense cap mena d’atenció, cosa que els porta a haver de sol·licitar ajuda urgent a l’entitat del transport (AMB).

Per tots aquests motius exposats, l’assemblea de treballadors d’Oliveras convoca les aturades indicades en els mesos de novembre i desembre.