El comitè d’empresa del Zoo de Barcelona acorda anar a la vaga per un conveni digne i la recuperació de salaris

El dia 29, dissabte, els treballadors i les treballadores del Zoo de Barcelona faran vaga de 12 a 13 hores si BSM, SA, empresa pública a la que pertany el Zoo, no aplica de manera immediata el recent acord estatal d’increments salarials per al sector públic.

Les persones treballadores del Zoo de Barcelona duen des de l’any 2016 sense conveni col·lectiu i sense increments salarials. El comité d’empresa fa més de tres anys que intenta negociar millores salarials sense èxit.  El dia 28 d’octubre assistirem a la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya per exigir  a la direcció de l’empresa que reconegui aquest dret de manera inequívoca i s’apliqui de manera efectiva i amb retroactivitat des de l’1 de gener del 2022 a la propera nòmina de novembre. Si no és així, continuarem amb la vaga convocada per l’endemà.

L’acord marc signat entre el Govern espanyol, CCOO I UGT d’increment salarial és directament d’aplicació a les administracions públiques i a les entitats empresarials públiques. Per això, exigim que la direcció de l’empresa solucioni aquesta anomalia, així les parts podrem continuar amb la negociació del conveni col·lectiu.

Si no s’arriba a un acord que doni solució a aquest conflicte, l’assemblea de persones treballadores del Zoo de Barcelona decidirà noves accions.