Comitè de Vaga de FCC de Salt: Carta oberta a la ciutadania

Ens està arribant la informació, i de fet ho estem comprovant amb l’actitud conjunta de l’Ajuntament de Salt i l’empresa  FCC Medio Ambiente, que l’estratègia per abordar el conflicte de la recollida de les escombraries de Salt, no és asseure’s a negociar i consensuar les deficiències del servei i la situació de les condicions laborals dels treballadors i treballadores, sinó que tot l’esforç de l’empresa i l’ajuntament van dirigits al fet que el Departament d’Empresa i Treball suspengui la vaga convocada, sota la pressió de la situació pandèmica i les dates festives.

Veiem amb molta preocupació que l’ajuntament, en lloc d’investigar les deficiències del servei i la vulneració de la normativa laboral que hem denunciat, prengui una suposada posició de neutralitat, que a la pràctica s’ha confirmat en un suport tàcit als postulats de l’empresa.

Fins ara l’única resposta de l’empresa ha estat la política de la por, amb amenaces de sancions i acomiadaments. L’única estratègia ha estat la restricció de drets i llibertats individuals i col·lectives.

Veiem amb estupor el posicionament de l’ajuntament, que no es preocupa de les deficiències denunciades, i que sembla únicament interessat a defensar els interessos d’una multinacional. Ens entristeix i enrabia que l’ajuntament es negui a rebre als treballadors del poble, ja que cal recordar que nosaltres, treballadors de  FCC Medio Ambiente, també són ciutadans saltencs. No entenem que el nostre ajuntament sembli que no li interessin les condicions socioeconòmiques i sanitàries. La conclusió de tot el que hem exposat és clara, tant l’empresa com l’ajuntament volen una confrontació amb una plantilla de persones treballadores.

Per la nostra part ho hem dit i ho repetirem tantes vegades com faci falta, únicament volem mantenir uns llocs de treball dignes i poder treballar i donar un bon servei als nostres conciutadans.

Exigim al Departament d’Empresa i Treball que no cedeixi a les pressions patronals i de l’ajuntament. Demanem al Departament d’Empresa i Treball que compleixi amb la seva funció mediadora, i no sigui còmplice de l’estratègia de l’ajuntament i l’empresa. Exigim recursos per al Departament d’Inspecció de Treball de Girona, i que aquest actuï i resolgui les denúncies presentades.

PROU impunitat empresarial!