Delegacions de CCOO de Catalunya i PIMEC fan una visita institucional a Euskadi per compartir informació i experiència sobre formació professional dual

Dijous 8 i divendres 9 d’octubre

Sota el títol de “Formació professional dual, un repte compartit”, delegacions de CCOO de Catalunya i PIMEC viatjaran demà a Euskadi per realitzar una visita institucional per tal de compartir informació i experiència sobre formació professional dual. Per part de CCOO de Catalunya, hi viatjaran Joan Carles Gallego, secretari general; Antònia Pascual, secretària de Socioeconomia, i Antonio Córcoles, gerent de la Fundació per a la Formació i l’Estudi Paco Puerto. Per part de PIMEC (Petita i Mitjana Empresa de Catalunya), hi aniran Antoni Cañete, secretari general; Imma Estivill, presidenta de PIMEC Serveis Ocupacionals i de Qualificació, i Lourdes Esteban, directora de Formació, Ocupació i Polítiques Socials.

La visita començarà demà dijous, 8 d’octubre, a Bilbao, on a partir de les 11.00 hores tindrà lloc una reunió amb els responsables de CCOO d’Euskadi, amb el secretari general Unai Sordo al capdavant, a la seu del sindicat, Uribitarte, 4, de Bilbao. El tema a tractar serà el sistema de formació professional dual al País Basc i la participació de les pimes. A les 12.00 hores tindrà lloc una reunió amb Jorge Arévalo, viceconseller de Formació Professional del Govern basc, a la mateixa seu de CCOO d’Euskadi. A les 15.30 hores està prevista una reunió de treball amb Confebask a la seu de la patronal basca, Gran Via, 50, Bilbao. La delegació de Confebask estarà encapçalada pel seu secretari general, Eduardo Arechaga.

El divendres, 9 d’octubre, les delegacions de CCOO de Catalunya i PIMEC es desplaçaran a Elgoibar, on a partir de les 10.00 hores visitaran l’Instituto de Máquina-Herramienta (IMH) d’Elgoibar. Allà visitaran les instal·lacions, coneixeran la iniciativa IMH i veuran les exposicions de formació dual en FP i el programa FCT, així com de formació dual en enginyeria. També faran una visita al museu d’aquest institut.

Barcelona, 7 d’octubre de 2015