CCOO de Catalunya inicia la campanya ‘El cos de les dones, un negoci en la publicitat’

CCOO de Catalunya ha iniciat la campanya “El cos de les dones, un negoci en la publicitat” per lluitar contra la utilització de la imatge de les dones en els anuncis.

Amb motiu de la celebració, el 28 de maig, del Dia Internacional per la Salut de les Dones, el sindicat ha elaborat un vídeo i un tríptic de denúncia davant els enganys de la publicitat que fan mal a la salut de les dones perquè uns quants s’enriqueixin. Per a CCOO de Catalunya, el cos de les dones no ha de ser el negoci de ningú ja que amb la seva salut no s’hi juga.

Si ens aturem a observar els anuncis de la televisió, les revistes, els aparadors dels comerços, les parades de l’autobús, els pòsters, etc, en els quals les dones són les principals protagonistes, veurem lamentablement el negoci que suposa el cos de les dones. Des de les xarxes socials, els mitjans audiovisuals, els anuncis publicitaris, els missatges subliminals… ens diuen com hem de ser físicament per tenir èxit, amics i per sentir-nos millor. Aquests missatges arriben al nostre cervell i es fixen en la memòria, perquè són continus i modelen la nostra percepció del que és bonic i del que no.

Per al sindicat cal que canviem els missatges, perquè les connexions neuronals canviïn i siguem més lliures i naturals.

Feu clic per descarregar-vos:

– El tríptic ‘El cos de les dones, un negoci en la publicitat’
– El vídeo ‘El cos de les dones, un negoci en la publicitat’