Donem suport a la campanya “La lletra petita” de la Plataforma per una Fiscalitat Justa

Contra les propostes capcioses de baixada d’impostos

L’estat del benestar està en perill. L’educació, la sanitat, les infraestructures o el transport públic s’enfronten a l’amenaça d’un finançament limitat. El model fiscal que es promou des d’algunes instàncies, actors i partits limita les inversions necessàries i afavoreix una privatització que llastra la garantia en l’accés a serveis essencials.

“En aquesta campanya electoral sentirem propostes de rebaixa d’impostos. Però ens hem de preguntar a quin preu i a canvi de què”, anuncia Xavier Martínez, portaveu de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària.

La campanya “La lletra petita”, que es farà pública demà dijous, 22 de juny, ens recorda que darrere de qui defensa l’eliminació o la reducció d’impostos hi ha interessos privats o de part que han provocat el fet que com a societat siguem cada vegada més desiguals i més vulnerables.

“Les xarxes socials seran al llarg de les properes setmanes l’escenari d’un debat on situar amb força els valors de justícia i cohesió social que són implícits al nostre sistema fiscal. Ens la juguem molt com a societat, hi tenim molt a perdre. Per això animem la ciutadania a sumar-se a la campanya “La lletra petita” i a fer-se-la seva. Tothom hi pot participar a https://www.fiscalitatjusta.cat/”, comenta Martínez.

Previsiblement la campanya electoral serà l’escenari escollit per escriure un nou capítol d’un relat esbiaixat que tracta de promoure el descrèdit, l’oportunisme i la competència fiscal a la baixa. Davant d’aquesta realitat, des de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària llancem la campanya “La lletra petita” en defensa del nostre sistema fiscal. Perquè hi ha bons motius per mobilitzar-se:

• La pandèmia, la transició ecològica i tecnològica o la sequera han demostrat la gravetat dels reptes als quals ens enfrontem i que necessiten un lideratge dotat amb recursos suficients.
  • El model fiscal estatal està poc desenvolupat. Els nivells de frau i elusió, el llindar dels ingressos, la progressivitat i la redistribució dels esforços es troben lluny dels paràmetres europeus.
  • El nostre model fiscal té el seu fonament en la Constitució, que garanteix drets com la igualtat, la progressivitat o la iniciativa pública. El fals “patriotisme fiscal” no defensa més que interessos de part.
  • La major part de la societat catalana i espanyola està a favor d’un sistema fiscal que sigui més progressiu i que llastri més qui més té i més guanya.

Davant fal·làcies com la “injustícia” d’una fiscalitat redistributiva, missatges interessats com que la reducció d’impostos incrementa la recaptació (corba de Laffer) o que reduir l’IRPF suposa una millora de la renda disponible de les persones treballadores, des de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària volem defensar la necessitat d’aprofundir en el nostre model fiscal per millorar la qualitat i la cobertura dels serveis públics, que són la principal garantia de qualitat de vida per a la immensa majoria de la societat.

Demà, dia 22 de juny, a les 10 hores, presentarem davant de l’Hospital de Sant Pau, a l’accés del carrer Mas Casanovas, els detalls de “La lletra petita”.