Desconvocada la vaga prevista per al dia 27 a les instal·lacions esportives de Catalunya per falta d’interlocució a la taula negociadora

El passat dimarts, 21 de febrer, va tenir lloc la quarta reunió de mediació al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya per desbloquejar la negociació del conveni d’instal·lacions esportives de Catalunya. Sorprenentment, la patronal ACEGE va comunicar que, arran de la sortida de l’entitat UFEC de la seva organització, ha perdut la legitimitat legal per continuar negociant. Així mateix, ACEGES va traslladar al mediador que tampoc no té legitimitat suficient per continuar negociant.

En conseqüència, la negociació queda temporalment paralitzada per raons absolutament alienes als sindicats. Ara la part social ha d’iniciar una interlocució amb altres entitats representatives del teixit empresarial, per prosseguir negociant el conveni col·lectiu i lluitar per les justes reivindicacions salarials. Davant d’aquest escenari, queda desconvocada la vaga prevista per al dilluns 27 de febrer, ja que considerem que és molt millor, i sobretot molt més responsable conèixer les propostes que ens posaran damunt de la taula els possibles nous interlocutors.

Ens comprometem a realitzar aquesta prospecció empresarial amb celeritat a l’efecte que aquest entrebanc provocat per la irresponsabilitat de les dues patronals, no redundi en més dilacions en aquest llarg i costós procés.

Barcelona, 23  de febrer de 2023