Demà dijous, 23 de maig, CCOO i UGT convoquen una jornada de lluita contra el bloqueig dels convenis col·lectius

La pressió sindical ja està provocant que algunes patronals, com la del metall o la indústria flequera, estiguin desbloquejant els convenis

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya han convocat una jornada de lluita contra l’actitud de bloqueig a la negociació col•lectiva per part de les patronals de diferents sectors. Serà demà dijous, 23 de maig, data en què diferents vagues, manifestacions i accions serviran per denunciar la desprotecció de molts treballadors i treballadores -atès que la reforma laboral aprovada pel Govern central anul·la la ultraactivitat dels convenis- si no s’actualitzen els convenis que tenen vigència fins al 7 de juliol.

De fet, la pressió sindical exercida aquests dies previs a la jornada de lluita ja està donant els seus fruits. Així, hem vist com algunes patronals estan donant marxa enrera i estan desbloquejant els convenis, com és el cas del metall i de la indústria flequera. De tota manera, encara hi ha convocada vaga en el transport de mercaderies per carretera, en el lleure educatiu i sociocultural, masses congelades, xocolates, o en empreses com Urbaser de Sant Joan Despí i Cementos Molins. També tindran lloc aturades parcials a Endesa i Alstom.

Mobilitzacions

Entre les manifestacions del dijous 23 de maig, la de Barcelona començarà a les 18.00 h des de plaça de Catalunya cantonada amb el Passeig de Gràcia. Les manifestacions arreu de Catalunya són les següents:
– Barcelona, 18.00 h, plaça de Catalunya amb Passeig de Gràcia.
– Girona, 19.00 h, plaça de la Independència.
– Granollers: 10.00 h, de la seu de la patronal FOMENT-UEI (Av. Europa, 21) fins a la seu de PIMEC (Av. Sant Julià, 1).
– Lleida: 11.00 h, concentració davant del Gremi de Forners de la província de Lleida (Av. Madrid, 15); 19.00 h, manifestació des de plaça d’Espanya.
– Mataró: 12.00 h, concentració davant de la seu de la Federació d’Associacions i Gremis Empresarials dels Maresme (C. Germans Thos i Codina, 9).
– Sabadell: 12.00 h, concentració davant del Centre Metal•lúrgic (C. de les Tres Creus, 66).
– Tarragona: 13.30 h, concentració davant la patronal CEPTA (Av. Roma, 7); 18.30 h, Rambla Vella (davant Sta. Tecla).
– Terrassa: 12.00 h, concentració davant la seu de la CECOT (C. Sant Pau, 6).
– Vic: 12.00 h, concentració davant de l’edifici d’El Sucre (C. Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5).

També hi hauran mobilitzacions de diferents sectors durant tot el dia. Destaquem la concentració del lleure educatiu a Barcelona a les 13.00 hores a la Plaça de Sant Jaume i a les 14.00 hores a la Plaça del Rei; concentració a Barcelona de l’ensenyament privat no reglat davant la patronal CAT Formació (C. Roger de Llúria, 155) a les 16.00 hores i a les 17.00 hores marxa fins manifestació central; concentració de treballadors de la Generalitat davant els centres de treball a les 10.30 hores; concentració de treballadors de l’ICS i la XHUP durant tot el dia davant els centres de treball; concentracions del transport de mercaderies per carretera al Port de Barcelona i Abrera encara que l’hora està per definir; concentració del sector ferroviari a l’Estació de Sants (hora per definir); concentració dels treballadors del sector de les TIC a les 14.00 hores al 22@ (Av. Diagonal) de Barcelona; concentració dels treballadors del sector de les ITV a Barcelona davant els centres dels carrers Còrsega i Diputació de 10.00 a 14.00 hores; manifestació del sector del comerç del tèxtil de Barcelona a les 10.30 hores des de Passeig de Gràcia fins a l’Avinguda del Portal de l’Àngel.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de maig de 2013