Cridem a la concentració de suport contra la reforma del sistema de pensions a França

Els sindicats catalans que formem part del CSIR, el Comitè Sindical Interregional Pirineus-Mediterrània (CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya i USOC),  donarem suport a la jornada de mobilització convocada a França demà 31 de gener en contra de la reforma de les pensions anunciada pel govern francès. Les organitzacions convocants argumentem que aquesta reforma afecta greument totes les persones treballadores, especialment les que tenen més anys cotitzats i les més precàries.  Augmenta també les desigualtats de gènere. Al CSIR li preocupa especialment la repercusió que aquesta reforma pugui tenir en les pensions del conjunt de persones treballadores transfrontereres.

La primera jornada de protesta del 19 de gener va tenir un gran seguiment, amb una mobilització que va aplegar a més de dos milions de persones. La intersindical formada per tots els sindicats francesos (CFDT, CGT, FO, CFR-CGC, CFTC, UNSA, Solidaires, F.S.U.) convoca una segona jornada de protesta per reclamar que s’aturi la reforma de les pensions que planteja, entre altres mesures, elevar l’edat de jubilació. Aquesta protesta massiva va comptar amb la participació a Perpinyà de sindicalistes catalans de CCOO provinents de les terres gironines.

Per mostrar el desacord amb la decisió del seu govern, la intersindical francesa crida a totes les persones assalariades a mobilitzar-se a tot el país el proper dimarts. Des del CSIR fem també una crida a la participació i us convoquem dimarts 31 de gener a les 11 h davant del consolat de França (Ronda Universitat, 22 bis) com a mostra de solidaritat obrera.