Els sindicats de l’Ajuntament de Barcelona donen 130.000 euros al Consorci Sanitari de Barcelona i a la Creu Roja per lluitar contra la COVID-19

Diners destinats al Fons de Cultura i Esports gestionats per la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa de l’Ajuntament

Adjuntem el comunicat dels sindicats de la Junta de Personal i el Comitè d’empresa de l’Ajuntament de Barcelona:

Us comuniquem que els sindicats CCOO, UGT, CGT, INTERSINDICAL-CSC i CSIF, amb l’abstenció del sindicat SAPOL, en representació de tots els treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Barcelona, vam decidir destinar part dels diners acumulats destinats al Fons de Cultura i Esports, gestionats per la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Barcelona, a la lluita contra la COVID-19.

En un inici tots els sindicats de la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa volíem destinar els diners de la donació a comprar els EPI per als mateixos treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Barcelona, que han hagut de desenvolupar tasques de serveis essencials presencialment. Però la Intervenció Municipal no ens hi va autoritzar, perquè entenia que una donació no es podia fer al mateix personal municipal: si no, no era una donació, motiu que va provocar l’abstenció del sindicat SAPOL.

Per aquest motiu, vam decidir comprar els EPI i donar-los al personal d’entitats, que està lluitant en primera línia contra la COVID-19 en aquests temps difícils per la crisi sanitària, humanitària i econòmica creada per la pandèmia. Però ens vam trobar amb un mercat hostil en el qual corríem el risc de no obtenir el material comprat, ja que les entitats que no tenen una finalitat sanitària, com nosaltres, ens trobàvem en dificultats afegides per adquirir directament aquest material de protecció.

Finalment, per la dificultat de comprar el material nosaltres, l’acord va ser que aquests fons anessin destinats a dotar d’EPI comprats per les mateixes entitats (mascaretes, guants, bates, ulleres, etc.) o tests de detecció de la COVID-19 al personal (auxiliars en gerontologia, personal sanitari, personal administratiu, personal de la neteja, etc.), pacients o residents, i a tot aquell que tingui cura de gent gran o persones amb una discapacitat greu a la ciutat de Barcelona, bé sigui perquè treballa en residències de gent gran o en establiments sociosanitaris d’atenció a la gent gran, o bé en tasques de suport i/o voluntariat amb la gent gran a la ciutat de Barcelona.

S’han destinat 130.000 euros dels 270.000 que estaven acumulats pel Fons de Cultura i Esports, entre la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Barcelona; d’aquí a un mes decidirem si es fa una altra donació de 100.000 euros per a altres casuístiques relacionades amb els efectes de la pandèmia de la COVID-19.

Les entitats a les quals es va acordar fer les donacions són: Consorci Sanitari de Barcelona (92.500 euros) i Creu Roja Barcelona (37.500 euros). Aquestes entitats s’han compromès per escrit que les donacions es destinin al que es va establir al nostre acord i ens faran informe de quina ha estat la seva destinació.

En els temps excepcionals que estem vivint pensem que es requereixen accions excepcionals. El Fons de Cultura i Esports continuarà rebent les aportacions marcades a l’Acord de condicions laborals 2017-2020 i estem també en procés de reestructurar les activitats que es faran; aquesta pandèmia ens ha deixat a mitges en aquest i molts altres temes…

Tots els sindicats de la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Barcelona us desitgem que estigueu bé i continuem vetllant per la seguretat i la salut laboral de tota la plantilla municipal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de maig de 2020