Des de CCOO de Catalunya donem suport a la campanya de les PAH de Catalunya #EnQuéCasaMeQuedo per exigir reallotjaments dignes

Especialment durant l’emergència sanitària provocada per la COVID-19

Davant l’emergència sanitària i social per coronavirus, és indispensable visibilitzar i atendre els centenars de famílies vulnerables que estan vivint el confinament en exclusió social i inseguretat residencial. Es tracta de famílies que es troben en infrahabitatges, pensions o habitacions sense les mínimes condicions d’habitabilitat, amb problemes d’humitat, sense espai mínim vital, ni cuina o subministraments bàsics.

Cal implementar mesures contundents i amb caràcter urgent per proporcionar a aquestes famílies un habitatge digne, que els permeti seguir les mesures d’higiene i distància recomanades per garantir la seva seguretat i la seva salut, però també per poder dur a terme la vida quotidiana de manera digna.

És per això que des de CCOO de Catalunya donem suport a les reivindicacions impulsades per les PAH (Plataforma d’Afectats per la Hipoteca) de Catalunya de donar un reallotjament digne en els habitatges buits en desús, posant les persones al centre i per davant de l’acumulació i l’especulació immobiliària, com fan amb la campanya #EnQuéCasaMeQuedo.

Des de CCOO reivindiquem l’habitatge com un dret social bàsic de ciutadania, un dret que s’ha de garantir i que comprèn l’accés als subministraments bàsics de la llar. Exigim també a les administracions que impulsin pressupostàriament veritables polítiques públiques que donin major protecció social, així com l’increment exponencial del parc públic d’habitatge, una regulació dels preus dels lloguers i la prohibició de l’especulació immobiliària, perquè els fons voltor i els rendistes no s’aprofitin més de la vulnerabilitat econòmica de les famílies.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 d’abril de 2020