CCOO fa una crida a la responsabilitat davant les cancel·lacions del Mobile World Congress (MWC) per la crisi del coronavirus

Per l’afectació a la feina de moltes persones i l’economia de la ciutat de Barcelona

Ja són diverses les empreses que han decidit cancel·lar la seva participació al Mobile World Congress (MWC) que s’ha de celebrar a Barcelona els propers dies 24, 25, 26 i 27 de febrer de 2020 com a conseqüència de la crisi del coronavirus. En aquest sentit des de CCOO de Catalunya fem crida a la responsabilitat de totes les parts tenint en compte els efectes d’aquestes cancel·lacions sobre l’ocupació per a moltíssimes persones i l’economia de la ciutat de Barcelona, i que poden contribuir a generar una situació d’alarma social, generant inseguretat a la ciutadania.

En primer lloc, el nostre sindicat vol fer una crida a la calma i demanem responsabilitat a totes les parts implicades, a la vegada que confiem totalment en les nostres autoritats sanitàries i de seguretat, així com dels treballadors i treballadores que desenvolupen tasques en aquest àmbit. Demanem rigorositat i que es segueixin les recomanacions i instruccions de les autoritats internacionals. A la vegada, recordem que Catalunya no ha presentat cap cas d’infecció del coronavirus i volem posar de manifest que tenim un sistema de salut pública excel·lent.

Així mateix, mostrem preocupació per la possible utilització racista i xenòfoba que se’n pugui derivar sobre les persones d’origen asiàtic que viuen a Catalunya o que fan turisme al nostre territori.

El MWC és un element d’activitat econòmica molt important per a la metròpoli i el conjunt de Catalunya. Des de CCOO reivindiquem que les condicions laborals dels treballadors i treballadores han d’estar a l’alçada de la importància de la feina que desenvolupen. Igualment, rebutjarem qualsevol mesura que menystingui els drets laborals dels treballadors i treballadores, que en cap cas són responsables de la situació actual.

Volem treball de qualitat i drets laborals i socials. A Barcelona, a l’Hospitalet de Llobregat, a Catalunya… no hi ha d’haver espai per a la precarietat. Ara és moment d’aplegar forces per impulsar una economia al servei de les persones.

CCOO de Catalunya volem fer una crida a la normalitat i a la responsabilitat de les administracions, institucions, empreses i ciutadania en general, i demanem que es puguin compatibilitzar els controls necessaris per garantir la seguretat i salut de la ciutadania i dels treballadors i treballadores que donen servei al sector aeroportuari o marítim.

Apel·lem a la necessitat de consensos socials i polítics que facin possible una concertació real que impulsi el diàleg social metropolità imprescindible per afrontar situacions com la que vivim.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de febrer de 2020