Continuen les mobilitzacions al servei de neteja de grafits de l’Ajuntament de Barcelona amb concentracions demà a la plaça de Sant Jaume

Després de la vaga als serveis de neteja de grafits de la ciutat de Barcelona operat per l’empresa FCC, el dia 10 de febrer del 2023, i com que l’empresa segueix amb una posició intransigent, la plantilla es concentrarà de nou demà, 10 de març del 2023, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, per fer visible el conflicte.

Les concentracions es realitzaran en 2 franges horàries: de 10 a 12 hores i de 18 a 20 hores, per facilitar la participació de la plantilla.

Després de diverses assemblees realitzades amb la plantilla i més d’un any de negociació del conveni col·lectiu, ens trobem en un atzucac, amb les negociacions encallades i sense avenços. Des de CCOO portem molt de temps plantejant a l’empresa diverses reivindicacions sense rebre resposta o solució.

CCOO hem fet evident la necessitat de poder assolir un acord per renovar el conveni col·lectiu que va finalitzar la seva vigència el 31 de desembre del 2020. Des d’aleshores ens trobem amb el salari congelat i sense poder afrontar les necessitats socials i salarials de la plantilla i amb una situació d’inflació desbocada que perjudica el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores, que es va reduint any rere any.

Actualment seguim reivindicant la visualització i el reconeixement social dels treballs de neteja de grafits, com la resta  de serveis de sanejament urbà de la ciutat de Barcelona.

L’empresa concessionària del servei, FCC, es nega a escoltar les reivindicacions de la plantilla i a asseure’s a negociar amb voluntat real d’assolir un acord, i només es dedica a dilatar les negociacions sense produir cap avenç significatiu.

Lamentem profundament la postura d’FCC així com la manca de voluntat de diàleg social i les reticències a seure per atendre les reivindicacions sindicals en un marc de diàleg social.

Barcelona, 9 de març de 2023