Concentracions en defensa dels drets laborals del personal de sanitat

El personal del Sistema Nacional de Salut reclama millores en l’estatut marc que està negociant amb Sanitat

Els treballadors i les treballadores del Sistema Nacional de Salut, convocats per les organitzacions sindicals amb representació en l’Àmbit de Negociació Col·lectiva (SATSE, FSS-CCOO, UGT i CSIF), es manifestaran demà, 16 de setembre, arreu del territori català, per mostrar el seu malestar perquè l’actual redactat de la nova Llei de l’estatut marc no recull assumptes transcendents per a la millora de les seves condicions laborals.

Sota el lema “Un Estatut per poder avançar”, el personal convocat per les organitzacions sindicals amb representació en l’Àmbit de Negociació (SATSE,CCOO, UGT i CSIF) protestarà com a primera de les accions de pressió i mobilització a totes les províncies catalanes per reclamar demandes com el reconeixement retributiu que correspon al nou model de classificació professional i l’accés a la jubilació voluntària, ja sigui anticipada o parcial. Les organitzacions no descarten convocar aturades parcials o vaga general si el Ministeri no es mostra predisposat a negociar.

“Fugida cap endavant”

Els sindicats subratllen que el Ministeri de Sanitat ha “estirat” el temps de negociació quan li convenia al llarg dels més de dos anys transcorreguts, i ara li han “entrat les presses” per raons d’oportunitat política, obviant que la millora de la realitat laboral del personal de l’SNS ha de ser la prioritat principal. Per això, “ha decidit trencar el calendari pactat de reunions i ha optat per una ‘fugida cap endavant’ que no beneficia a ningú”, apunten.

Insisteixen, a més, que la intenció del Ministeri de concloure la negociació amb la celebració del Fórum Marco para el Diálogo Social, on hi ha també algunes comunitats autònomes i les organitzacions sindicals, és un “un gest simbòlic sense conseqüències” perquè legalment no se li atorga cap capacitat negociadora.

Excuses sense sentit

Pel que fa al nou model de classificació professional i l’accés a la jubilació anticipada o parcial, i enfront de les “excuses amb poc fonament” del Ministeri de Sanitat, les organitzacions reiteren que poden completar-se en la Llei de l’estatut marc i, posteriorment, desenvolupar-se amb la participació d’altres ministeris i la modificació de les legislacions necessàries.

El personal de l’SNS també requereix que l’estatut marc reculli altres avenços que fins a la data no s’inclouen, com la generalització de la jornada anual equivalent a 35 hores setmanals; i la millora de l’organització de la jornada laboral, tant ordinària com complementària en totes les seves modalitats.

L’atenció als mitjans es farà prèviament a la protesta, que s’iniciarà amb la lectura d’un manifest a cada capital catalana a les 11 h. Els representants de cada sindicat aniran degudament identificats amb armilles, per facilitar-vos la seva localització.

CONVOCATÒRIA DE MITJANS

Dimarts, 16 de setembre del 2025 a les 10.30 h

Barcelona: seu corporativa Institut Català de la Salut, al carrer Balmes cantonada amb Gran Via.

Lleida: Hospital Arnau de Vilanova

Girona: Hospital Dr. Josep Trueta

Tarragona: Hospital Joan XXIII

Afilia’t! Contacta