Concentració davant el Ministeri d’Agricultura per un sector agrari amb futur i drets

Aquest dijous, 11 d’abril, les federacions estatals CCOO d’Indústria i UGT-FICA han convocat una concentració a Madrid, davant el Ministeri d’Agricultura, a les 11 h, per reivindicar els drets de les més de 750.000 persones assalariades que treballen al sector agrari a tot l’Estat. S’hi esperen delegats i delegades del conjunt del territori, que exigiran al ministre Luis Planas que escolti les seves reivindicacions. CCOO d’Indústria de Catalunya serem presents en aquesta mobilització: hem organitzat quatre autocars amb parada a 12 poblacions, perquè la veu de les més de 22.200 persones que treballen al sector del camp a Catalunya per compte d’altri també se senti a Madrid.

Els sindicats exigiran que es compleixi el salari mínim, els allotjaments en condicions i un tracte digne per al conjunt de persones que treballen en aquest sector, i que es reforci la Inspecció de Treball amb els recursos necessaris per poder exercir la seva tasca de manera eficaç. Així mateix, també reclamaran que s’impulsi la negociació del Conveni estatal del sector del camp i la renovació dels convenis vençuts o bloquejats des de fa temps per part de les patronals del sector, entre els quals hi ha el Conveni agropecuari de Catalunya. També demanaran al Ministeri d’Indústria la participació sindical en el compliment i el seguiment de l’aplicació de la condicionalitat social de la política agrària comuna (PAC).