Presentat a Girona el document “En defensa de la llengua catalana i per la promoció del seu ús social” de CCOO de Catalunya

El 20 d’abril l’auditori Josep Irla de Girona ha acollit la presentació del document “En defensa de la llengua catalana i per la promoció del seu ús social”. Aquesta anàlisi sociopolítica i sociolingüística ha estat elaborada pel Seminari Salvador Seguí, a través de la Fundació Cipriano García, i posteriorment ha estat aprovada per l’Executiva de CCOO de Catalunya, amb la qual cosa el sindicat s’ha fet seu el document.

Les reflexions que s’hi fan són modernes, inclusives i realistes, perquè presenten Catalunya tal com és: un indret divers i plural pel que fa a les llengües i a les cultures on cap d’aquestes no és menystinguda i on, al mateix temps, es valora el paper que ha de tenir el català com a llengua comuna i de cohesió. El document també deixa molt clar que la funció de l’escola en relació amb la llengua és cabdal, mitjançant la immersió lingüística, però que ni de bon tros és l’únic àmbit que se n’ha de responsabilitzar. També cal apel·lar al món laboral, al lleure educatiu, als mitjans de comunicació, a l’oci, a la cultura, a la justícia, als productes tecnològics… Perquè la societat té moltes parcel·les i és una tasca en què tothom ha de treballar.

A l’acte de presentació del document hi han intervingut Montse Ros, que n’és la coordinadora; Josep Calatayud, director dels serveis territorials del Departament de Cultura de Girona; Sergi Font, president d’Òmnium Gironès; Margarida Falgàs, professora de didàctica de la llengua a la UdG i mestra, i Belén López, secretària general de CCOO de les Comarques Gironines.

Tots ells han pogut debatre al voltant de quina creuen que és la situació del català i què hem de fer per defensar-lo i promoure’n el seu ús social i també ho han pogut relacionar amb el Pacte nacional per la llengua, que és un projecte de país i que defineix la voluntat d’aquest Govern de tractar els temes relacionats amb el català d’una manera frontal, dialogant i adaptada als temps actuals, incloent-hi els màxims agents polítics i socials possibles.