Concentració a Nestlé Girona pel desbloqueig de la negociació del conveni col·lectiu

Les seccions sindicals de CCOO i UGT de Nestlé a Girona van convocar una concentració el divendres 26 de gener, a les 9 h, abans de la reunió que van mantenir amb l’empresa, que es va fer davant de l’entrada principal de la fàbrica, per exigir a la multinacional el desbloqueig del conveni col·lectiu que s’està negociant. La principal reivindicació de la plantilla, després de nou mesos de negociacions intenses amb l’empresa, era evitar la pèrdua de poder adquisitiu, vinculant els salaris a l’increment de l’IPC real per a cada any de vigència del conveni, recuperant la clàusula de revisió salarial que existia en l’anterior conveni i que la direcció ha decidit unilateralment no mantenir.

CCOO i UGT van fer una crida a la totalitat de les persones treballadores de la fàbrica, seccions de Nescafé i Dolce Gusto, a participar activament en aquesta acció de protesta. Així mateix, insta Nestlé Espanya a canviar la seva estratègia en la negociació, a acceptar la seva proposta econòmica i a continuar treballant en la resta de conceptes socials per mantenir la pau social a la planta de Girona.

Tothom que va participar en la concentració va poder gaudir d’una xocolatada popular, oferta pel comitè d’empresa, com a mostra de gratitud pel seu suport i escalf envers la plantilla de Nestlé Girona.