CCOO signa un acord amb Foment i Pimec per al nou conveni d’oficines i despatxos de Catalunya

La Federació de Serveis de CCOO de Catalunya valora molt positivament posar fi a una llarga i complicada negociació iniciada fa 19 mesos i que ha viscut diferents mobilitzacions per part sindical. Un acord que aconsegueix un conveni amb avenços en matèria salarial i altres aspectes socials, i evita un segon any sense conveni que pogués suposar un total estancament del conflicte.

A partir d’ara, les parts es comprometen a redactar el conveni com més aviat millor i signar-lo, perquè els beneficis acordats, que inclouen els endarreriments salarials acumulats aquests mesos, arribin a les més de 180.000 persones per a les quals aquest conveni regula les condicions mínimes de treball.

Avui 21 de juliol del 2023, en acte de mediació a la seu de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, s’ha assolit un acord aplicable a l’àmbit temporal 2022 a 2024.

Les novetats destacables són les següents:

1. Increments salarials:

• Per a l’any 2022, un 4 % (amb efectes retroactius d’1 de gener de 2022)

• Per a l’any 2023, un 4 % (sobre les taules dels 2022 i amb efecte de l’1 de gener de 2023)

• Per a l’any 2024, un 3 % (sobre les taules de 2023 i amb efecte de l’1 de gener de 2024)

2. Clàusula de revisió salarial segons el que estableix el V Acord per l’ocupació i la negociació col·lectiva (AENC) que es detalla a continuació:

• Finalitzat el 2023, si l’IPC del 2023 fos superior al 4 %, s’aplicarà un increment addicional màxim de l’1 % amb efecte de l’1 de gener del 2024.

• Finalitzat l’any 2024, si l’IPC del 2024 fos superior al 3 %, s’aplicarà un increment addicional màxim de l’1 % amb efecte de l’1 de gener del 2025.

3. PER PRIMERA VEGADA EN AQUEST CONVENI s’acorda limitar el mecanisme de compensació i absorció, que permetia de fet no incrementar el salari a aquelles persones treballadores amb complements salarials per sobre de les taules fixades al conveni.

D’aquesta manera es garanteix almenys un 50 % de l’increment acordat en aquells casos en què els salaris no arribin, en còmput global, als 28.145,02 € per a l’any 2022, 29.270,82 € per a l’any 2023 i 30.148,95 € per a l’any 2024.

4. PER PRIMERA VEGADA EN AQUEST CONVENI s’aconsegueix fixar quantitat mínima per despeses de teletreball o treball a distància. Les empreses, a partir de la publicació del conveni, hauran de pagar un mínim de 1,5 € per cada dia de teletreball. Aquesta quantitat es revalora cada any en el mateix percentatge que el salari base.

5. Reducció de jornada anual de treball: a partir de l’1 de gener del 2023 la jornada màxima anual es redueix 4 hores i passa de 1.764 hores a 1.760 hores, seguint amb la pauta de reducció del conveni anterior en què la jornada es va reduir de 1.772 a 1.764 hores anuals de treball.

6. Altres aspectes de millora acordats:

• Regulem i millorem el marc aplicable a les excedències.

• El marc de prevenció de riscos per al treball continuat amb pantalles de visualització de dades (PVD).

• Els contractes formatius.

• Ordenació de la subcontractació sobre la base de la darrera reforma laboral.

• Possibilitat de poder fer contractes fixos discontinus a temps parcial limitat a la vigència del conveni (més període d’ultraactivitat).