CCOO Inditex mobilitza més de 500 delegades en vuit ciutats i recull 13.843 signatures (50,94 % plantilla) en només set dies

CCOO, sindicat majoritari a Inditex, ha impulsat la mobilització del seu actiu sindical davant les botigues d’Inditex en vuit ciutats i la de la plantilla a través d’una recollida de signatures subscrita per més de la meitat de les 27.176 persones treballadores en botigues, per exigir a Inditex avanços reals en les negociacions a escala estatal per millorar de manera justa i equitativa les condicions laborals en el conjunt de marques i territoris, després dels beneficis rècord obtinguts. En resposta a aquesta campanya de mobilització de CCOO, Inditex ha convocat la mesa estatal de negociació el pròxim 3 d’abril.

El Grup Inditex ha declarat uns beneficis de 5.381 milions, amb un increment del 30 % respecte de l’exercici anterior. En la seva activitat a Espanya, ha superat els 1.600 milions de beneficis i els 5.665 milions en vendes, la qual cosa suposa 200.000 € en vendes per persona ocupada en botigues. No obstant això, aquests beneficis no estan revertint en la plantilla en millores globals, en totes les marques i territoris, de les seves condicions laborals, en no haver-hi avanços reals en les negociacions estatals.

Davant d’aquesta situació, més de 500 delegades i delegats de CCOO s’han mobilitzat a Barcelona, Madrid, Sevilla, Màlaga, València, Bilbao, Las Palmas i Vigo. A més, el sindicat ha recollit, en tan sols 7 dies, des del 15 al 21 de març, 13.843 signatures, és a dir, el 50,94 % de la plantilla del Grup Inditex ha signat per donar suport a la campanya de CCOO i que els beneficis del grup reverteixin de manera justa i equitativa, en els qui els fan possible: en totes les persones treballadores de totes les cadenes de tot l’Estat, amb avanços reals i globals en les taules estatals, homologant condicions a l’alça.