CCOO i UGT de Correos es mobilitzen per denunciar l’abandonament i el desmantellament de l’empresa pública a Catalunya

CCOO i UGT realitzaran una rodada postal de protesta a Barcelona per a reclamar a la direcció de Correos la fi del seu desballestament i denunciar l’abandonament de l’empresa pública postal a Catalunya. La rodada postal tindrà lloc demà divendres, 25 de febrer i començarà a les 10 hores, amb inici del recorregut al passeig de Colom continuant pel passeig d’Isabel II, el Pla de Palau, la Via Laietana, el carrer de Mallorca, el carrer de Pau Claris, el passeig de Borbó, el Parc de la Ciutadella i finalitzant en una concentració davant del Parlament de Catalunya de les 12 a les 13 hores

Motius per a la mobilització:

         DESTRALADA AL SERVEI PÚBLIC POSTAL. Retallada de 460 milions d’euros en el finançament del servei postal universal en els últims tres anys, que afecten sobretot la prestació del servei postal a l’àmbit rural.

         LA IMPLANTACIÓ PRÒXIMAMENT D’UN NOU MODEL DE CARTERIA per convertir als carters i carteres urbans i rurals en riders paqueters precaritzats de l’última milla a les ciutats i a l’Espanya buidada.

         PRESSIÓ ASFIXIANT A LES OFICINES POSTALS amb manca de plantilla.

         LA UTILITZACIÓ DELS CTA DE CORREUS A CONVENIÈNCIA DE LA FILIAL CORREUS EXPRESS.

         RETALLADES DE PLANTILLA I PRECARIETAT LABORAL.

         TANCAMENTS D’OFICINES I CENTRES DE REPARTIMENT a Catalunya

Davant aquests fets greus els sindicats CCOO i UGT de Correos continuen amb les mobilitzacions en forma de rodades postals a Barcelona i a totes les capitals autonòmiques.