La patronal UPM segueix enrocada en la seva postura i bloqueja un possible avenç en la negociació del conveni
CCOO d’Indústria de Catalunya i UGT-FICA de Catalunya han registrat avui al Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat una nova convocatòria de vaga al sector del metall de la província de Barcelona per als dies 3 i 10 de desembre, davant la impossibilitat d’avançar en la negociació del conveni provincial.
Aquest matí s’ha realitzat una reunió de la Comissió Negociadora del Conveni del metall de la província de Barcelona, en la qual la patronal UPM ha tornat a demostrar la seva manca de voluntat per arribar a un acord. Segueix enrocada en la compensació i absorció dels increments salarials, i pretenia condicionar tota la negociació a l’acceptació d’aquesta proposta. CCOO i UGT ja li han deixat clar que aquesta proposta és inassumible i que la seva intransigència aboca el sector al conflicte.
Després d’un recés en la reunió, la patronal ha dit que necessita més temps per valorar la situació, però la part social considera que, a l’alçada de l’any que estem i després de mesos de negociacions, ja ha tingut prou temps per fer-ho.
Davant la manca d’avenços en la negociació per aconseguir un conveni que garanteixi i millori el poder adquisitiu, les condicions laborals i els drets de les 200.000 persones que treballen al sector, el sector seguirà mobilitzant-se per reclamar a la patronal UPM que rectifiqui.