CCOO i la resta d’organitzacions ens tanquem al despatx de direcció del centre penitenciari CP Brians 2 a l’espera d’un compromís a trobar solucions al problema de les agressions

Els representants de CCOO i d’altres organitzacions sindicals ens hem tancat aquesta tarda al despatx de la direcció de CP Brians 2, on havíem estat convidats a reunir-nos després que, amb motiu d’una nova i greu agressió que va tenir lloc el passat dijous, haguéssim convocat una una concentració a les portes del centre. Durant la reunió, la direcció no ha aportat cap solució, i per aquest motiu hem decidit, d’acord amb els altres representants, fer una tancada. Cal remarcar que l’agressió de dijous passat va resultar en dues persones lesionades, una traslladada a la mútua i un altre a l’hospital de Bellvitge. No es pot permetre que les retallades dels polítics tinguin conseqüències greus per un col·lectiu que vetlla per la seguretat del conjunt de la societat.

Des de CCOO exigim mesures urgents a tots els nivells. Demanem a la direcció del centre que apliqui el protocol contra agressions amb la màxima contundència, denunciant els fets per via penal i, al mateix temps, apliqui també la via disciplinària amb el màxim rigor. I com a mesura indispensable, demanem la dotació de personal necessària que garanteixi la prestació adequada dels serveis. La falta de personal en el C.P. Brians 2 i en la resta de centres penitenciaris catalans és clamorosa, cap servei es cobreix de manera adient. Les dades són contundents, en aquests darrers anys. D’ençà que vam aconseguir que es comptabilitzessin les agressions, les xifres no han fet res més que pujar de manera descontrolada, cap de les mesures preses han aconseguit reduir el nombre d’agressions. Creiem també que cal impulsar el reconeixement d’autoritat al personal penitenciari i l’aprovació de l’ampliació de plantilla que ja fa més d’un any que demanem.

La Generalitat i els nostres responsables polítics no poden fer-nos més trampes, estan jugant-se la vida del personal penitenciari i exposant contínuament als treballadors i treballadores a ser agredits sense condicions de seguretat.