CCOO i els comitès de Nissan continuen treballant en els diferents projectes alternatius per reindustrialitzar les plantes de Nissan

Davant l’anunci de Great Wall Motor, que es retira del procés de reindustrialització, demà a les 8 h s’aturarà la producció a la Zona Franca i es farà una assemblea davant les portes del local dels comitès d’empresa

La direcció del fabricant xinès Great Wall Motors ha comunicat oficialment per carta la seva decisió de retirar-se del procés de reindustrialització de les plantes de Nissan. Davant d’aquest anunci, els comitès d’empresa de Nissan continuen treballant en els diferents projectes industrials alternatius que ja es van activar en la darrera reunió de la mesa de reindustrialització, preveient aquest escenari, i n’exigeixen la concreció definitiva.

Durant aquesta setmana hi ha previstes diferents reunions, prèvies a la reunió oficial de la mesa de reindustrialització, que tindrà lloc el divendres 17 de desembre, amb l’objectiu d’avançar al màxim possible en aquest nou escenari. Concretament, es tracta d’avançar en les propostes de D-HUB, per a les instal·lacions de la Zona Franca i Sant Andreu, i de Silence, per a Montcada, que ja s’havien postulat, i buscar projectes complementaris, prioritàriament industrials, en cas que aquests no ocupin totes les instal·lacions.

En aquest sentit, els comitès de Nissan insisteixen a estudiar la viabilitat del projecte de manteniment de vehicles militars que KPMG va presentar a la mesa de reindustrialització, ja que podria ser complementari.

CCOO d’Indústria lamentem que Great Wall Motors s’hagi fet enrere, però seguirem treballant al costat dels comitès de Nissan per assolir un acord que ens permeti aconseguir la millor reindustrialització possible, que garanteixi un projecte industrial estable i de futur i la màxima ocupació possible. No es donarà cap acord per definitiu, si no respecten les condicions que estem reivindicant des de l’inici d’aquest procés.