CCOO guanya les eleccions al ‘contact center’ d’Amazon

Després de tres anys de treball, CCOO de Serveis de Catalunya va iniciar el procés perquè les persones treballadores poguessin exercir el seu dret a escollir la seva representació sindical amb normalitat democràtica. Avui hi havia 2.200 persones de la plantilla del contact center d’Amazon convocades a votar, i han decidit que 16 dels seus 25 representants legals seran de CCOO.

Amazon és coneguda per la seva política laboral, amb denúncies contínues per la seva manera d’actuar. Des de CCOO s’ha treballat amb molta intensitat per tal d’aconseguir sindicar tots els centres de treball.

En el cas del contact center s’afegeix, a més de les dinàmiques pròpies del sector, una realitat multilingüe i un important nombre de persones treballadores que fan la seva feina en format teletreball des de qualsevol ciutat de l’Estat.

Finalment avui han pogut votar en sistema telemàtic, i la plantilla ha decidit que sigui CCOO qui lideri el comitè d’empresa els quatre anys vinents (CCOO ha obtingut 16 representants dels 25 que s’escollien, el Grup de Treballadors n’ha obtingut 5 i la UGT, 4).

Més enllà del resultat, des de CCOO estem especialment satisfets perquè el sindicalisme confederal i de classe que representem continuï avançant en aquestes empreses. Les eleccions d’avui confirmen que el nostre projecte és útil per qualsevol mena d’activitat i que CCOO té la capacitat d’organitzar les persones treballadores de qualsevol edat i en qualsevol modalitat de treball.

Des de CCOO lluitarem aquests propers quatre anys per garantir els drets de les persones treballadores i per millorar les seves condicions laborals.