CCOO exigeix a Llansà un canvi de plantejament per avançar

Davant la situació de bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu de Llansà, CCOO exigeix a la direcció de l’empresa que reconsideri els seus plantejaments i que atengui la petició de reunió que li ha fet el sindicat per reprendre les negociacions i poder avançar cap a la consecució d’un acord que doni resposta a les necessitats de la plantilla.

CCOO d’Indústria no entén com Llansà, una empresa arrelada al territori i amb un historial de consens en matèria de negociació de les condicions laborals a través del conveni col·lectiu, s’ha situat ara en un escenari de bloqueig que impossibilita avançar en les negociacions cap a un acord que permeti la continuïtat de l’activitat amb normalitat. CCOO recorda que la proposta de l’empresa situa uns increments salarials molt per sota de l’IPC i sense cap mena de clàusula de revisió que garanteixi d’alguna manera que les persones treballadores no perdin poder adquisitiu, malgrat els beneficis que ha obtingut l’empresa.

L’empresa Llansà pertany als accionistes del Grup Roca i a les famílies Roca i Minar. Els instem a tenir en compte la trajectòria de consens en la negociació del conveni dels darrers anys, ja que de mantenir-se la situació actual ens aboquen al conflicte i no es descartem una nova convocatòria de vaga, amb l’afectació que això tindria sobre els principals clients de Llansà, com són Roca Sanitario o Pintures Hempel.

La setmana passada la representant de la plantilla de Llansà i la secretària general de CCOO de Girona, Belén López, es van reunir amb l’alcaldessa de Llançà per informar-la del conflicte derivat del bloqueig de la negociació del conveni de Llansà. L’alcaldessa es va comprometre a debatre aquesta situació al Ple municipal, prèvia pregunta/moció al respecte de l’evolució de les negociacions i el seu impacte en les persones treballadores que són veïnes de Llançà.