CCOO se solidaritza amb Élite Taxi davant la sanció de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) i amb els treballadors i treballadores del taxi i del transport públic de passatgers a Barcelona, ​​davant les pràctiques precaritzadores de les plataformes digitals de vehicles de transport amb conductor

CCOO lluitem per la defensa de les condicions de treball dignes a tots els tipus d’empresa, tradicional o de plataforma digital, i en els darrers anys hem millorat les condicions de treball de milers de persones, per exemple treballadors i treballadores de repartiment o treballadores de la llar que treballen en empreses digitals. En aquest sentit, ens solidaritzem amb els companys i companyes del taxi i del transport públic de passatgers a Barcelona davant la voluntat d’empreses digitals de desregular un servei essencial de la ciutadania, de manera que posa en perill, amb pràctiques de competència deslleial i tarifes insostenibles, la feina de milers de taxistes contractats per compte d’altri i autònoms.

Estem a favor de la inversió empresarial i la creació de llocs de treball, però amb empreses sostenibles que generen ocupació de qualitat paguen salaris dignes i respecten les condicions de treball, la legislació vigent i la lliure organització dels treballadors i treballadores.

No estem, ni hem estat mai d’acord, que la “lliure competència” estigui per sobre dels drets fonamentals de la classe treballadora. Drets com la llibertat d’expressió, manifestació, reunió i organització. Per això, considerem del tot injusta la sanció del tribunal de competència a Élite Taxi per defensar un model de transport públic de passatgers en el marc de la legislació vigent. La resolució de sanció de l’ACCO, en opinió de CCOO de Catalunya, afavoreix arbitràriament els interessos d’Uber davant el sector del taxi i perjudica els interessos dels treballadors i treballadores del sector i de la ciutadania en general.

Barcelona, 3 d’agost de 2023