CCOO es reuneix amb Catalunya en Comú i Barcelona en Comú per tal d’exposar les propostes del sindicat de cara a les eleccions municipals

En una reunió mantinguda aquest migdia entre representants de CCOO de Catalunya (encapçalats per Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya) i de Catalunya en Comú i Barcelona en Comú (amb Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, i Jéssica Albiach, presidenta d’En Comú Podem al Parlament de Catalunya, al capdavant), el sindicat ha refermat el seu compromís amb la democràcia municipal, demanant el vot per les opcions polítiques compromeses amb ella, i fent una crida a la participació de la classe treballadora a les properes eleccions municipals.

Per part de CCOO de Catalunya també han participat a la reunió, Michela Albarello, secretària de Relacions Institucionals, Transparència i Digitalització; Dolors Llobet, secretària d’Estudis, Cultura i Memòria, i Teresa Esperabé, secretària general de la Federació d’Educació, mentre que per part dels Comuns hi ha assistit Jordi Martí, tinent d’Alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat i regidor de Presidència i Pressupostos de l’Ajuntament de Barcelona.

Entre els diversos temes que s’han tractat, les dues organitzacions coincideixen en el fet que cal establir mesures que atenguin la gent jove: l’accés a l’habitatge o la millora del poder adquisitiu mitjançant un treball digne són eixos centrals per poder assolir el dret a l’emancipació. Igualment també valoren la necessitat d’un seguit d’iniciatives públiques des del conjunt d’administracions catalanes. En aquest sentit, Javier Pacheco ha destacat el Pacte pel jovent, proposta de CCOO.

A més, a la trobada, tant Ada Colau com Jéssica Albiach han pogut donar el seu suport mitjançant la signatura de la iniciativa legislativa popular per al 6 % del PIB per a l’educació, que promou el sindicat amb d’altres entitats del món educatiu català, que aposta per un finançament suficient i per un model educatiu que posi al centre les persones en qualsevol etapa de la vida.

Podeu llegir el decàleg de propostes de CCOO de Catalunya per a les eleccions municipals en aquest enllaç.

Amb aquesta reunió, es tanca una setmana en la qual el sindicat s’ha reunit amb ERC, PSC i Comuns per traslladar-los les propostes de CCOO de Catalunya de cara a les eleccions municipals que se celebraran el proper 28 de maig.