CCOO d’Educació signa un acord que reverteix les retallades i equipara salarialment el professorat d’FP

El 25 de gener, ha tingut lloc una important sessió de negociació entre el Departament d’Educació i els sindicats presents a la mesa sectorial. Com a resultat de les històriques jornades de vaga del 2022 i de la continuació de la pressió dins i fora de les meses de negociació, CCOO d’Educació i altres sindicats hem aconseguit avui revertir definitivament les dues principals retallades encara vigents i dignificar les condicions salarials de  tot el professorat d’FP.

Amb aquest acord acaben per fi els estadis a nou anys, i tornaran a cobrar-se als sis, i es recupera la reducció de dues hores lectives per als docents majors de 55 anys, de manera esglaonada, des de l’inici del proper curs.

A més, l’acord inclou l’equiparació salarial per a tot el personal docent d’FP. Això ha estat possible gràcies a l’acord signat per CCOO i UGT amb el Govern de la Generalitat, en el si del Consell del Diàleg Social, i que va acordar destinar 33 milions d’euros a l’equiparació salarial efectiva de tot el professorat tècnic de la formació professional.

És, globalment, un molt bon acord que permet esborrar unes retallades salvatges i injustes i continuar la lluita per les millores laborals i educatives. A banda, CCOO hem posat negre sobre blanc al document oficial d’acord que des del sindicat continuarem lluitant, sindicalment i jurídicament, per la recuperació del deute generat durant el temps que els estadis han estat a nou anys. El departament ha hagut d’acceptar-ho perquè no renunciem mai al que és de les treballadores i treballadors.

Encara queden retallades pendents com el fons d’acció social i les dietes de sortides, que ni oblidem ni perdonem. També continuarem mobilitzats per aconseguir un canvi de rumb de la conselleria. Cal un procés realment participatiu per afrontar els resultats de PISA, posar a sobre la taula les veritables conseqüències del decret de plantilles, aplicar seriosament una reducció de ràtios sense més demora i per arribar al 6 % del PIB en el pressupost educatiu.

Lamentem que alguns sindicats, amb els quals vam compartir lluites i un primer acord de reducció d’hores lectives al setembre del 2022, s’hagin despenjat ara d’aquesta oportunitat per posar fi definitivament a les pitjors retallades que encara patim. Des de CCOO creiem en el sindicalisme útil que es mobilitza per aconseguir millores en les condicions de les treballadores i treballadors i en l’educació que rep el nostre alumnat.