CCOO denuncia que l’empresa FCC Medi Ambient substitueix les persones treballadores en vaga de Salt i porta esquirols d’altres municipis on l’empresa té contractes de neteja viari

La plantilla del servei de neteja de Salt, en defensa d’un conveni digne per als propers anys, està en vaga indefinida des del 25 de desembre i l’empresa, lluny d’afavorir un ambient que faciliti  l’acord, ha decidit començar a portar personal per substituir els vaguistes des d’altres municipis i ciutats de Catalunya.

Aquesta actuació no només vulnera de manera flagrant el dret de vaga, sinó que l’empresa està utilitzant els treballadors i treballadores pagats per la ciutadania d’altres ciutats i municipis per atacar els drets dels companys i companyes de Salt.

CCOO no permetrem la vulneració del dret de vaga i farem efectives les accions legals i davant la Inspecció de Treball. Així mateix, recordem a l’empresa que els treballadors i treballadores de neteja que porten a fer esquirolatge formen part de contractes administratius d’altres municipis, que, tot i estar operades per FCC, estan essent pagats amb pressupostos d’altres municipis.

Ens trobem davant d’unes actuacions molt greus per part de l’empresa, amb el consentiment per part de l’ajuntament.

CCOO, com sempre, està disposada a negociar tantes hores com faci falta per resoldre el conflicte, però l’actitud emprada per l’empresa en  connivència de l’ajuntament la considerem intolerable, ja que trenca els principis per poder negociar i buscar solucions al conflicte.

És en aquest sentit que exigim a l’empresa que cessi immediatament en aquestes pràctiques i els instem a establir una negociació real i efectiva en què es vegin intencions de posar fi a l’actual situació.