CCOO denuncia que l’acord de les taules salarials entre USOC, UGT i patronals del 0-3 erosiona els drets de les plantilles, soscava la negociació col·lectiva i allunya la possibilitat d’un conveni català

CCOO de Catalunya reclama un conveni de les escoles bressol d’àmbit català que s’ajusti més i millor a la realitat laboral i econòmica en termes de salari, regulació de la jornada, etc. de les treballadores del sector a Catalunya, i millori les condicions del conveni estatal, bloquejat des de fa anys per les patronals d’àmbit estatal. Però la USOC i UGT, en connivència amb les patronals catalanes d’escoles bressol, han fet un acord de taules salarials a Catalunya que afecta les escoles municipals de gestió indirecta.

Considerem que no s’ha seguit un procediment de negociació que s’adeqüi a norma, formal, i transparent i que hagi tingut en compte els diferents sindicats. Aquest fet constitueix un error greu de la USOC, la UGT i les patronals. Estudiarem les possibilitats legals per a la impugnació d’aquest acord.

A més, aquest acord de taules salarials té un enfocament limitat i miop, perquè el que necessita el sector de les escoles bressol a Catalunya és la constitució d’un conveni que, efectivament, implementi taules salarials, però també els continguts mínims d’un conveni: parts legitimades per negociar, àmbit funcional, vigència, igualtat, jornada (directa i indirecta), permisos, mesures d’igualtat, conciliació, etc. Un cop aconseguit un primer conveni a Catalunya, tindríem en marxa la negociació col·lectiva per anar millorant les condicions del sector en convenis successius. La USOC i la UGT frustren la possibilitat d’articular la negociació col·lectiva en donar en safata a les patronals un acord de taules que, a través de licitacions, els subvenciona els salaris fins al 2029. Quin interès tindran ara les patronals per negociar un conveni a Catalunya? Estem davant d’una lesió dels interessos de les persones treballadores del sector.

Un acord que només prevegi les taules salarials a la pràctica establirà una doble escala salarial al sector (no s’aplicarà a totes aquelles empreses amb licitacions ja publicades). I ni tan sols assegurarà les pujades salarials que es derivin del conveni estatal per a totes les persones treballadores del sector, ja que aquestes podran ser absorbides.

Fem una crida pública a les patronals i a la resta de sindicats per a la constitució de la comissió negociadora, que hem fet també formalment per al 26 d’abril. Farem també noves assemblees informatives en breu i continuarem amb la mobilització si no obtenim respostes.