CCOO denuncia la manca de pagament a les treballadores de les residències de SOPHOS GESTIÓ, SL, de Barberà del Vallès i els Pallaresos

Han sofert retards i impagament de nòmines

Els treballadors i les treballadores de les residències geriàtriques gestionades per SOPHOS GESTIÓ, SL manifesten l’incompliment greu per part de l’empresa pel que fa al pagament dels seus salaris. El problema afecta tant els que treballen a la residència situada a Barberà del Vallès com els de la residència situada als Pallaresos, a Tarragona.

La plantilla va cobrar la paga extra amb 15 dies de retard i no va rebre absolutament res de la nòmina corresponent al mes de juny.

Amb l’inici de les concentracions de protesta, manifesten que se’ls ha ingressat un import corresponent al 50 % de la nòmina del mes de juny. Els comitès d’empresa s’han posat en contacte tant amb la direcció dels centres com amb la patronal Acra, sense haver obtingut cap tipus de resposta. També han sol·licitat per escrit el compliment del conveni en relació amb el pagament dels salaris, però tampoc tenen resposta. I fan esment que no tenen cap tipus d’informació que pogués justificar el retard, ja que el 80 % dels llits obtenen pagament directe de la Generalitat de Catalunya.

S’han començat a fer reivindicacions i concentracions davant dels centres de treball, en exigència dels seus salaris, i està previst continuar-les durant els propers dies, si la situació continua així.

Des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya volem deixar palès que, tot i la gravetat de la situació, la plantilla no ha faltat ni un sol dia al seu lloc de treball, ja que tracten amb persones molt vulnerables, demostrant així una gran professionalitat.