CCOO de Lleida denuncia que EULEN incompleix la pujada de tarifes decretada al febrer de 2021

CCOO Sanitat de Lleida denuncia que l’empresa EULEN Servicios Sociosanitarios, que gestiona les residencies públiques Comtes d’Urgell de Balaguer i Serafí Casanovas de Sort, no vol apujar el salari a les treballadores d’aquests centres incomplint així el decret de febrer del 2021 que incrementava les tarifes.

El decret aprovat el mes de febrer del 2021 incrementava les tarifes que l’Administració paga en un 4 %, també equiparava preus en el pagament de places, les de grau 2 de dependència a les de grau 3, sense cost afegit de personal, aportació extraordinària de diners COVID… El decret recull que una part d’aquest increment s’ha de destinar a fer millores laborals i insta patronals i sindicats a negociar.

A més, el mes de desembre de 2021 es publicà el I Conveni col·lectiu català de geriatria, on es recull un increment salarial del 6 % des del gener del 2021. El comitè d’empresa ha preguntat reiteradament quan es farà efectiu aquets pagament, l’actualització de salaris i els endarreriments, però no ha obtingut resposta, malgrat que en el nostre territori la majoria de les empreses fa dies que ho estan pagant. Això otorga a EULEN un avantatge competitiu davant de les empreses que sí que compleixen el conveni. A EULEN no li importa gens el que han patit les treballadores durant aquests dos anys de pandèmia, quan han assumit més feina de la que podien, amb personal de baixa, plantilles sempre ajustades o deficients, falta de recursos materials i tècnics… A aquesta empresa només li interessa tenir un marge alt de benefici, benefici que surt de les butxaques de tots els ciutadans perquè el seus beneficis són de diners públics.

CCOO demana al Departament de Drets Socials que li retiri els increments econòmics que cobra l’empresa des de fa un any i es plantegi si aquests tipus d’empreses han de gestionar i obtenir beneficis de diners públics. Des que van començar a gestionar, aquesta serà la segona demanda judicial que hauran de fer les treballadores. Actualment estan pendents d’un judici per no apujar el salari a un grup de professionals des que van començar a gestionar la residencia de Balaguer, i a la de Sort va passar el mateix quan hi va arribar EULEN.

Les treballadores i treballadors de les residències Balaguer i Sort es mobilitzaran la propera setmana a les portes dels centres si l’empresa manté la seva actitud de no contestar i no pagar.