CCOO de Catalunya reclama la ratificació immediata del Conveni 189 de l’OIT per garantir l’equiparació de drets per a les treballadores de la llar i les cures

Amb motiu dels 10 anys del Conveni 189 de treball digne per a treballadors i treballadores domèstics

Amb motiu del 10è aniversari de l’aprovació del Conveni 189 de les treballadores de la llar, des de l’Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya volem refermar el nostre compromís de continuar defensant els drets de les treballadores de la llar i lluitar contra totes les discriminacions i desigualtats que els afecten.

Des de CCOO de Catalunya denunciem que la normativa laboral que s’aplica actualment al sector margina les treballadores de la llar i les cures, ja que les ubica en un sistema especial dins del règim general de la Seguretat Social que les discrimina, manté l’acomiadament per desistiment -que de fet és un acomiadament lliure-, i les exclou de la prestació d’atur, de la Llei de prevenció de riscos –amb les conseqüències que això té per a la seva salut- i del Fons de Garantia Salarial.

És per això que, en el marc de la commemoració dels 10 anys de l’aprovació per part de l’OIT del Conveni 189 de treball digne per a treballadors i treballadores domèstics, fem una crida a totes les forces polítiques, especialment aquelles que en aquest moment formen part de la coalició de Govern a l’Estat, a ratificar de manera immediata el Conveni 189.

En aquest sentit volem recordar que aquest conveni ja ha estat ratificat per 32 països, entre ells Finlàndia, Alemanya, Itàlia, Portugal i Irlanda, en el marc de la Unió Europea, i que aquesta ratificació és un dels compromisos recollits en els respectius programes electorals de les forces de Govern a l‘Estat espanyol.

Finalment, fem un crida a totes les treballadores de la llar a organitzar-se en el si de l’Àmbit de les Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya i a participar en la lluita, per així poder establir un marc de negociació que garanteixi un salari just, unes condicions laborals adequades i la capacitat d’organitzar-se i garantir els seus drets sota la protecció d’un conveni col·lectiu.