CCOO de Catalunya realitza, amb motiu del seu 12é Congrés, una enquesta sobre opinions i actituds polítiques de la seva afiliació

L’enquesta demostra un alt grau de consens sobre les propostes del sindicat

Els resultats de l’enquesta sobre opinions i actituds sociopolítiques de l’afiliació de CCOO de Catalunya, realitzada en el marc del 12è Congrés del sindicat, mostren que el conjunt de les persones afilades mostra una alta participació en altres entitats i organitzacions. Especialment de solidaritat i cooperació i esportives.

Les preocupacions principals són l’atur i precarietat, molt per sobre de la resta, seguides per la salut, l’educació, la desigualtat, el canvi climàtic i l’accés a l’habitatge.

Considera molt majoritàriament que hi ha a avenços, però lents, en la igualtat entre dones i homes. Les dones són més critiques en la velocitat de l’evolució. Prioritzar la lluita contra la bretxa salaria és la mesura que té més suport entre les que promouen la igualtat de gènere.

Sobre qualitat d l’ocupació, la mesura amb mes suport és la que demana endurir la persecució del frau i la penalització, via cotitzacions dels contractes precaris. També te un suport molt alt la reclamació de la millora dels serveis públics d’ocupació.

Hi ha un consens molt alt (sobre el 90%) en que el serveis públics (salut, educació i socials) s’han de proveir i gestionar directament des de l’administració pública. També té un resultat molt alt l’acord amb que cal garantir la qualitat del treball en el sector de les cures.

La garantia per part de l’Estat que tothom sense recursos tingui el mínim per viure amb dignitat és una de les demandes amb més suport.

Pel que fa a l’habitatge, la proposta de augmentar el parc d’habitatge de lloguer és la que té més suport, però entre les persones joves destaca el suport a la limitació dels preus del lloguer.

Té molt suport la idea de que cal protegir a treballadores i treballadores dels riscos inherents al canvi productiu.

Es rebutja majoritàriament condicionar l’accés als serveis de ciutadania de la població d’origen estrangera la situació legal o a la priorització de qui tingui nacionalitat espanyola.

L ‘afiliació amb més antiguitat és la que més s’identifica amb els valors i propostes del Sindicat

L’ afiliació de CCOO de Catalunya és manifesta diversa i plural pel que fa a les afinitats polítiques, amb una clara orientació cap a l’esquerra.

– En els segments d’ afiliació més jove és on hi ha una major insatisfacció amb la política, ho manifesten en les preocupacions i en les opcions d’afinitat política.

– Sobre l’estatus polític de Catalunya la primera opció és l’estat federal (41,8%) seguida de l’estat independent (27,9%), comunitat Autònoma (21,9%) i regió d’Espanya (7,3%)

– Hi ha un suport àmpliament majoritari a la celebració d’un referèndum per decidir sobre la relació de Catalunya amb Espanya. 67% molt o bastand d’acord vers un per un 18,2% en desacord.

Més informació sobre l’enquesta d’opinions i actituds polítiques de l’afiliació de CCOO de Catalunya