CCOO de Catalunya proposa a la trobada amb Salvador Illa, “La Catalunya social que volem”, una fiscalitat justa i més redistributiva

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i el primer secretari del PSC i candidat a la presidència de la Generalitat, Salvador Illa, han mantingut una reunió prèvia a l’acte

En el marc del diàleg “La Catalunya social que volem”, celebrat aquesta tarda, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha demanat al candidat del PSC a la presidència de la Generalitat que adopti una postura clara i bel·ligerant a favor d’una reforma fiscal que augmenti els ingressos i garanteixi la justícia i la capacitat redistributiva del sistema.

En el diàleg, que ha omplert l’Espai Assemblea de la seu nacional de CCOO, el secretari general de CCOO de Catalunya ha incidit en la necessitat de garantir que pagui més qui més té i més guanya, d’equiparar les rendes del treball a les del capital i de preveure una tributació més alta per a les grans fortunes i les grans empreses. En aquest sentit, tant en les intervencions de Javier Pacheco com en les del públic assistent a la sala s’ha insistit en què el sindicat defensa que cal un compromís ferm davant els cants de sirena d’algunes patronals que intenten crear un estat d’opinió favorable a les seves intencions d’eludir les obligacions fiscals i crear beneficis a costa de buidar les arques de l’Estat, com impliquen els impostos indirectes i els copagaments que proposa Foment.

Pacheco ha manifestat també al candidat la seva preocupació perquè la fiscalitat, a més, sigui coherent amb els reptes socials i ambientals del país, i ha demanat a Illa que sigui proactiu en la lluita contra la competència de comunitats autònomes basada en rebaixes fiscals, i que impulsi una tributació bàsica en els impostos que eviti el dúmping fiscal.  A més, la reforma del model de finançament autonòmic hauria de servir també per resoldre els problemes endèmics del finançament local: l’administració més propera a la ciutadania és la que rep més directament l’impacte de les demandes socials.

El cicle de diàlegs continuarà la setmana vinent amb la trobada amb Jèssica Albiach, de Comuns, i el dia 24, amb Pere Aragonés, d’ERC.