CCOO de Catalunya lamenta la defunció de Josep Ramón Gómez del Moral Massip, coautor del primer logo del sindicat

CCOO de Catalunya vol mostrar el seu condol per la mort de Josep Ramón Gómez del Moral Massip, coautor amb la seva sòcia i parella, Pilar Villuendas (estudi Villuendas + Gómez), del primer logotip de CCOO de Catalunya. De l’estudi i del compromís de Villuendas i Gómez, en va sortir també la imatge gràfica del PSUC, de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona i de l’ajuntament durant la Transició i fins més enllà dels Jocs Olímpics. L’icònic logo de CCOO de Catalunya, que recordava l’estètica de la Revolució Industrial de principis del segle XX, amb una síntesi de les quatre barres de la bandera catalana, estava realitzat amb un traç manual que es fonia en vermell i que combinava subtilment la bandera roja amb la catalana. Es va instal·lar en l’imaginari col·lectiu de la Transició, fins a principis del segle XXI. Tanmateix, la vinculació emocional del sindicat amb aquest logotip continua sent ben viva.

Des de CCOO de Catalunya volem transmetre el nostre condol a la família i a l’entorn de Josep Ramón Gómez, i agrair-li la seva contribució al sindicat.