CCOO de Catalunya informa de la condemna penal a tres directius d’una empresa de la construcció per la mort d’un treballador

El Jutjat penal de Barcelona ha condemnat als tres responsables de l’empresa Vanguard SA a penes de presó per la mort d’un treballador d’una ETT contractat per l’esmentada empresa dedicada a la construcció.

La sentència condemna als tres directius per dos delictes, un d’imprudència amb resultat de mort i un altre contra els drets dels treballadors. Per aquests fets sanciona a un dels responsables de la empresa a sengles penes de dos anys i un any de presó respectivament; a un altre, a un any i a sis mesos de presó; i al darrer, a un any i un any de presó per cadascú dels delictes. Altrament, se’ls sanciona amb multes addicionals per la seva responsabilitat.

Aquesta sentència penal, instada per la família i portada per advocats de CCOO, complementa l’anterior del jutjat de lo social.

Els fets es refereixen a la mort d’un treballador, a finals de l’any 1996, a l’empresa de Llinars del Vallès, que segons la sentència va ser deguda a la manca de les mesures de prevenció adequades.

CCOO de Catalunya valorem positivament aquesta sentència judicial pel que representa de ser un precedent que situa en tota la seva importància a la greu problemàtica de la seguretat en el treball que tantes vides de treballadors s’emporta cada any. Volem tornar a remarcar el fet de que som el país de la UE amb major nivell d’accidents laborals

Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
Barcelona, 7 de gener de 2002