CCOO i la Fund. Pau i Solidaritat davant l’escalada bèl·lica a Gaza

CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat reproven la violència terrorista desencadenada per Hamas contra la població israeliana, així com l’exercida en l’escalada bel·licista d’Israel contra el poble palestí a Gaza.

L’any 2023 ha marcat el 75è aniversari de l’aprovació del pla de partició de les Nacions Unides que dividia en dues parts la Palestina històrica i impulsava la creació d’un estat jueu i d’un estat àrab. Des d’aquell moment, la comunitat internacional ha pogut constatar diàriament les gravíssimes violacions dels drets humans que no han parat de succeir-se als territoris palestins ocupats.

Israel manté una ocupació brutal sobre Gaza i Cisjordània, inclòs el Jerusalem Est, i una massiva colonització d’amplis territoris pertanyents al poble palestí, on les violacions sistemàtiques dels drets humans per part d’Israel no han fet sinó incrementar-se en les darreres dècades. Aquest fet ha impedit qualsevol possible negociació o avenç en un procés de pau que des de fa anys és inexistent.

Es tracta de violacions i incompliments reiterats de totes les resolucions de les Nacions Unides sobre Palestina, que no són sinó el símptoma del fracàs de la comunitat internacional, que no ha estat capaç de fer complir els seus propis compromisos adquirits amb el poble palestí. Tot això ha succeït, a més, amb el silenci còmplice de gran part dels estats membres de les Nacions Unides, que han abandonat el poble palestí a la seva sort i han donat carta blanca a l’Estat d’Israel per procedir a l’annexió de les colònies als territoris ocupats, fins al punt que el 2023, molt abans de l’inici d’aquesta escalada bèl·lica, ha estat l’any més mortífer de les dues darreres dècades.

Per tot això CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat:

• Condemnem tota mena de violència i n’exigim el cessament immediat a la regió. Reprovem la violència terrorista desencadenada per Hamas contra la població israeliana, així com l’exercida en l’escalada bel·licista d’Israel contra el poble palestí a Gaza, que, a més d’atacs armats, inclou el bloqueig d’aliments i d’electricitat, així com la destrucció d’infraestructures bàsiques, cosa que suposa la vulneració de drets humans i de la Convenció de Ginebra.
  • Exigim, així mateix, la fi de les violacions permanents dels drets humans de la població palestina per part d’Israel, de la neteja ètnica que es practica sobre el poble palestí des de fa més de set dècades i de la instal·lació d’un règim d’apartheid a Palestina.
  • Considerem que garantir la pau ha de ser l’objectiu principal, però recordem que, per assolir-la, per posar fi a la violència i per avançar cap a la construcció de solucions duradores i justes, cal acatar els principis jurídics dels acords i els consensos internacionals, conculcats de manera permanent en el cas de Palestina, i recuperar el principi d’autodeterminació del poble palestí.
  • Demanem a la comunitat internacional polítiques concretes que executin les desenes de resolucions del dret internacional ja existents per posar fi a l’ocupació de Palestina, al bloqueig de Gaza, a la colonització i a la discriminació constants, i a les violacions de drets humans contra el poble palestí. En aquest sentit, mesures com la suspensió d’ajudes de la Comissió Europea a Palestina, que finalment va retirar, tan sols servirien per aprofundir el patiment de la població civil. Considerem, per contra, que haurien de ser reforçades davant de la urgència de la situació.
  • Instem una vegada més el Govern d’Espanya, líder al llarg d’aquest semestre de la presidència del Consell de la Unió Europea, que reconegui, en el termini més breu possible, l’Estat palestí i que faciliti les vies per a una solució negociada del conflicte dins de la legalitat internacional.
  • Manifestem, finalment, la nostra plena solidaritat amb els sindicats palestins i israelians així com amb tota la classe treballadora.