CCOO de Catalunya dona a conèixer les seves propostes per a les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 12 de maig

Una vegada acabat el cicle de diàlegs “La Catalunya social que volem” a la seu del sindicat amb Salvador Illa, Jéssica Albiach i Pere Aragonès

CCOO de Catalunya creiem que el país i la seva gent necessiten una resposta adient a la situació socioeconòmica del país per assolir els reptes que tenim, per exemple la plena ocupació. I és per això que creiem que cal impulsar millors polítiques d’ocupació i la transformació del model productiu des de la transició justa: reindustrialitzant de manera sostenible, guanyant en sobirania energètica renovable i fent l’economia circular, la mobilitat sostenible i el turisme responsables. Al mateix temps cal enfortir el sistema de protecció social i els pilars de l’estat del benestar: la salut, l’educació, l’habitatge i la protecció cap a les persones, entre d’altres. Cal fer front a les desigualtats, amb una mirada feminista i integradora d’una societat diversa i acollidora, garantint les condicions materials al jovent per emancipar-se i desenvolupar un projecte de vida.

Creiem que per fer possibles aquests objectius és clau disposar d’un parlament progressista que legisli i ordeni el debat polític amb grans consensos de país, i disposar, a la Generalitat, d’un Consell Executiu que governi amb eficàcia i amb sensibilitat social i des del diàleg i la concertació. La política, en general, està mirant de lluny les necessitats de la gent, i l’esquerra, en particular, ha de ser conscient dels riscos que tenim a l’hora de pensar com les polítiques reaccionàries, populistes i d’ultradreta estan trucant a la porta de les nostres institucions.

CCOO de Catalunya eleva la seva exigència en aquestes eleccions autonòmiques. Tenim molt clar que cal anar a votar a les pròximes eleccions al Parlament de Catalunya, i que la classe treballadora ha de defensar els seus interessos: polítiques progressistes que representen les posicions d’esquerres. I instem l’esquerra perquè prengui definitivament el rumb per construir un nou contracte social per a aquest segle XXI amb drets laborals, socials i climàtics. L’avançament electoral que s’ha produït per la incapacitat política de pactar uns pressupostos per a la gent deixa alguns compromisos pendents que des de CCOO de Catalunya volem reivindicar al pròxim Govern de la Generalitat per a la propera legislatura.

Com a primer agent social de Catalunya i com a primer sindicat nacional participem en el debat electoral de manera independent, però no indiferent ni neutral, compromès amb el necessari progrés de la classe treballadora.