CCOO de Catalunya demana a Jèssica Albiach, en la trobada a “La Catalunya social que volem”, una aposta ferma per a polítiques progressistes en habitatge i migració

En el marc del diàleg “La Catalunya social que volem”, celebrat aquesta tarda, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha demanat a la candidata de Comuns a la presidència de la Generalitat que la seva força posi les polítiques d’habitatge i migració al centre, si forma part del futur Govern.

El diàleg és el segon de la sèrie “La Catalunya social que volem” i, com va passar en el de la setmana anterior, l’Espai Assemblea de la seu nacional de CCOO s’ha omplert de persones que el volien seguir. En ell, s’ha incidit en la necessitat d’implementar mesures per tal d’ampliar el parc d’habitatge social, que permetin l’emancipació de les persones joves i que els preus dels lloguers es frenin. També s’ha aprofundit en la necessitat de trobar vies per posar fi a l’especulació immobiliària i limitar els lloguers turístics i de temporada.

La immigració ha estat l’altre gran eix del debat, i des de CCOO s’ha insistit a Jèssica Albiach que des del Govern de la Generalitat caldrà reforçar els controls sobre els ajuntaments que obstaculitzen els empadronaments, i també, que és imprescindible reforçar les eines de l’Administració i les entitats per tal d’ajudar les persones migrades.

El cicle de diàlegs continuarà dijous 25 amb Pere Aragonés, d’ERC.