CCOO de Catalunya commemora els 50 anys de la històrica vaga de SEAT del 1971

En Barcelona, els dies 16 i 18 d’octubre de 2021

El sindicat ret homenatge a Antonio Ruiz Villalba, obrer mort per la policia durant l’ocupació de la fàbrica de la Zona Franca, el 18 d’octubre de 1971

La secció sindical de SEAT i la Fundació Cipriano Garcia presenten un llibre sobre els fets i l’exposició ‘Cinc minuts de silenci. El moviment obrer i l’Assemblea de Catalunya’

CCOO de Catalunya commemora aquests dies els 50 anys de la vaga de SEAT i l’ocupació de la fàbrica, el 18 d’octubre de 1971, i ret homenatge a l’obrer Antonio Ruiz Villalba, mort per la policia durant la repressió de la protesta a la fàbrica de la Zona Franca. CCOO de SEAT ha organitzat diversos actes, que comencen aquest dissabte, 16 d’octubre, a les 9.30 hores, amb una assemblea de la secció sindical de SEAT que se celebrarà a la seu del sindicat a Cornellà.

Dilluns, 18 d’octubre, a les 10.30 hores, es retrà homenatge a Ruiz Villaba al lloc exacte on va ser abatut per la policia, al parking de la factoria de SEAT de Barcelona, a la Zona Franca. Després, a les 12.00 hores, a la plaça del Moviment Obrer del mateix barri, s’inaugurarà un faristol memorial sobre la vaga i la mort de Ruiz Villaba instal·lat per l’Ajuntament de Barcelona, amb assistència del regidor de Memòria Democràtica, Jordi Rabassa. I a les 13.00 hores, molt a prop d’allí, al carrer de l’Energia, 21, s’inaugurarà un mural sobre aquests fets històrics fet per la grafitera Andrea Betoy, en el marc de les actuacions del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona. Finalment, a les 13.30 hores, es farà una ofrena floral al passatge Antonio Ruiz Villalba

El mateix dilluns, 18 d’octubre, a les 18.00 hores, a l’Espai Assemblea de la seu nacional de CCOO a la Via Laietana, 16, la Fundació Cipriano García inaugurarà l’exposició Cinc minuts de silenci. El moviment obrer i l’Assemblea de Catalunya, que evoca la relació entre la vaga de SEAT i altres lluites obreres del moment amb la constitució de l’organisme unitari antifranquista, el 7 de noviembre de 1971. Just després de la inauguració de l’exposició, i conjuntament amb la secció sindical de CCOO de SEAT i l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, al mateix Espai Assemblea de Via Laietana es presentarà el llibre commemoratiu 18 de octubre de 1971. La ocupación de SEAT.

En l’acte de la tarda intervindran l’antic treballador de SEAT i enllaç de CCOO amb l’Assemblea de Catalunya Pedro López Provencio; la responsable de l’executiva de CCOO d’Indústria Antonia Miñana; el secretari general de CCOO de SEAT, Rafael Guerrero, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco.

Tots els actes seran presencials, respectant les mesures covid vigents. La presentació del llibre 18 de octubre de 1971. La ocupación de SEAT i la inauguració de l’exposició Cinc minuts de silenci. El moviment obrer i l’Assemblea de Catalunya, el dilluns 18, a les 18.00 hores, a l’Espai Assemblea es retransmetrà també pel canal de Youtube de CCOO de Catalunya.