CCOO d’Indústria de Catalunya ha convocat vaga al sector de les òptiques de la província de Barcelona el dia 29 de novembre per exigir un conveni digne, davant la situació de bloqueig de les negociacions per part de la patronal.
La darrera proposta de la patronal en matèria salarial suposa una pèrdua de poder adquisitiu en relació amb l’AENC, ja que planteja un increment per sota del que estableix aquest acord i una clàusula de revisió també inferior i sense efectes retroactius. Una proposta que està per sota de la que havia plantejat amb anterioritat i de la qual després es va desdir.
Pel que fa a la resta de matèries, com la reducció de jornada, l’actualització dels permisos o la nova classificació professional per al sector, no han fet cap mena de proposta ni volen saber res de les propostes de la part social.
Davant d’aquest escenari i recollint la indignació que han expressat les persones que treballen al sector en les assemblees convocades recentment pel sindicat, CCOO convoca vaga al sector per forçar la patronal a reconsiderar el seu posicionament per poder avançar cap a un conveni que doni resposta a les necessitats de les persones que treballen a les òptiques de la província de Barcelona.

