CCOO convoca mobilitzacions a calçats Marlo’s per exigir les responsabilitats laborals i empresarials dels seus propietaris

Concentració, demà divendres, a les 13 hores, davant la botiga de calçats Marlo’s (carrer del Mar, 48) de Badalona

Les empreses Ángel Rodríguez i Codica estan abandonant el seu propi negoci de calçats Marlo’s i les seves responsabilitats laborals -deuen el sou a part de la plantilla des del desembre passat- i fiscals -l’Agència Tributària ja ha intervingut i ha embargat les caixes d’algunes botigues-. L’empresa ha passat de tenir 25 botigues a la província de Barcelona, amb més de 100 persones treballadores el 2015, a 13 botigues amb 76 treballadores i treballadors al 2022, i continua reduint plantilla.

L’empresa, de 50 anys d’història, ha mostrat en els darrers anys el seu abandonament empresarial, plantejant diferents acomiadaments col·lectius i expedients de regulació (ERO i ERTO) que han acabat o bé sense aplicar o sense acord.

L’empresa deu el salari des del desembre passat a part de la plantilla, de manera arbitrària, com una mesura més de pressió. A més, l’1 de març, agents de l’Agència Tributària van embargar la caixa de diverses botigues i de la seu central de Vilassar de Mar.

Des de CCOO i el comitè d’empresa hem reclamat sense resposta diverses reunions per plantejar les demandes del personal, hem denunciant la situació a la Inspecció de Treball i hem demanat la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya. L’empresa segueix enquistada i CCOO reclamem solucions per posar fi a la desídia de la direcció.

Com que no s’aconsegueix cap canvi en la gestió empresarial ni en la política laboral, la plantilla, cansada de patir inseguretat econòmica i angoixa per la incertesa del seu futur laboral, convoca una primera concentració aquest divendres 10 de març, de 13 a 14 hores, davant de la botiga calçats Marlo’s del carrer del Mar, núm. 48, de Badalona.

Barcelona, 9 de març de 2023